שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 19: שורה 19:     
==דרכי פעולה==
 
==דרכי פעולה==
העמותה פועלת ב-2 אפיקים מקבילים.  
+
העמותה פועלת ב-3 אפיקי פעולה:
* אפיק פנימי – העמותה נותנת תמיכה מקצועית לאנשים המעונינים במחקר בתחום [[כלכלה אקולוגית|הכלכלה האקולוגית]]. זאת על ידי מעקב אחר הספרות העולמית, קיום מפגשים, וקבוצות לימוד, ותרגומים של ספרות ומאמרים לעברית.  
+
* שינוי מדיניות - העמותה מקדמת את עמדותיה מול מקבלי ההחלטות על ידי כתיבת ניירות עמדה והופעה מול ועדות ציבוריות וועדות בכנסת וכן מקיימת מפגשים עם חברי כנסת ופקידי ממשל. בתחום זה ניתן לציין את ניירות העמדה בתחום תגליות הגז והשפעותיהן על הכלכלה הישראלית, ניירות עמדה אלו שימשו בין היתר במאבק הגז, והיוו גם נקודת התייחסות של הממשלה והכנסת לנושא. העמותה פרסמה נייר עמדה גם בנושא האשלג והפוספטים והשפעתם על הביטחון התזונתי בישראל וזאת במסגרת ועדת ששינסקי 2
* אפיק חיצוני - העמותה מקדמת את רעיונות הכלכלה האקולוגית, ואת ההשלכות שלה על המחקר הכלכלי ועל ההתנהלות הכלכלית בתחום העולמי, הלאומי, המקומי והאישי. הדבר נעשה על ידי פרסום חוברות, קיום הרצאות לקהל הרחב ולארגוני סביבה וחברה. בנוסף העמותה מקדמת את עמדותיה מול מקבלי ההחלטות, ומבצעת פעילות אקטיביסטית לקידום כלכלה בת קיימא.
+
כמו כן מקיימת העמותה קשר שוטף עם ארגוני סביבה וחברה, באמצעות קואליציות שונות או ישירות, בכדי לשתף את הידע בתחום הכלכלה בת קיימא עם פעילות הארגונים כדי ליצור מכפיל כח משותף. שיתוף הפעולה מתבצע בנושאים שונים כגון אנרגיות מתחדשות והתייעלות אנרגטית, תחבורה ציבורית, תחבורת אופניים וחקלאות מקיימת.  
 +
* הפצת ידע וכלים לציבור הרחב – העמותה נותנת תמיכה מקצועית לאנשים וגופים המעוניינים בידע בתחום הכלכלה האקולוגית. זאת על ידי קיום מפגשים וקבוצות לימוד, תרגומים של ספרות ומאמרים לעברית, מתן הרצאות וקורסים וכן תפעול, פיתוח, קידום ומימון אתר אקו-ויקי שבו יותר מ-2,000 ערכים בנושא, והוא אתר הקיימות הגדול והפופולרי בישראל.
 +
* מחקר והנגשת ידע – העמותה מבצעת מחקרים כלכליים הקושרים בין התהליכים המדיניים והחברתיים המתרחשים היום בישראל ובאזורנו להתנהלות כלכלית לא מקיימת. לדוגמא העמותה ביצעה מחקר על השפעות שינוי האקלים על המצב הכלכלי והחברתי בסוריה שהיה אחד הגורמים לפריצת המלחמה בסוריה. כמו כן עוסקת העמותה בתרגום חומר מקצועי באנגלית לצורך הנגשתו לציבור בישראל.
    
==רקע==
 
==רקע==

תפריט ניווט