שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,099 בתים ,  12:07, 9 ביולי 2014
שורה 132: שורה 132:  
==שוק האנרגיה הסולארית==
 
==שוק האנרגיה הסולארית==
 
==אנרגיה סולארית בישראל==
 
==אנרגיה סולארית בישראל==
ראו פרוט ב[[אנרגיה מתחדשת בישראל]] וכן [[אנרגיה תרמו סולארית#אנרגיה תרמו סולארית בישראל]]
+
[[אנרגיה סולארית בישראל]] היא חלק חשוב מכלל ה[[אנרגיה מתחדשת בישראל|אנרגיה המתחדשת בישראל]] נכון לשנת 2013 מדובר באחוזים בודדים מ[[משק האנרגיה בישראל]].
   −
משרד התשתיות אמור לפרסם בסוף שנת 2007 תקנות הנוגעות לייצור ביתי של חשמל ממערכות סולאריות, ולקבוע תעריפים למכירת עודפי חשמל מאנשים פרטיים לחברת החשמל. תעריפים אלו יכולים לקצר באופן משמעותי את תקופת החזר ההשקעה במערכות הפקה של חשמל ביתי מתחדש. [http://www.solari.co.il/law.html]
+
בישראל קיים פיתוח ומחקר רב של אנרגיה סולארית מזה עשרות שנים, אבל היישום של אנרגיה סולארית מוגבל למדי. רוב השימוש באנרגיה סולארית בישראל הוא לצרכי [[דוד שמש|דודי שמש]]. וכן לשם ייבוש כביסה בתלייה על חבלים במקום שימוש ב[[מייבש כביסה]]. כמו כן יש שימוש ב[[תאורה באור טבעי]]. היבטים נוספים של שימוש באנרגיית שמש הם לצרכי אידוי מים לשם הפקת [[אשלג בישראל|אשלג בים המלח]].
 +
 
 +
בשנים האחרונות יש גידול בהתקנת מערכות [[מערכות פוטווולטאיות]], בעיקר [[חקלאות בישראל|במגזר החקלאי]], וכן התקת תחנות מספר כוח סולארית.<ref name=civileng>קרברסקי, ל. ''כדאיות כלכלית של מתקנים פוטו-וולטאים על פי תוכנית התמריצים 2011''. פורטל הנדסה אזרחית וסביבה. ספטמבר 2011.
 +
[http://www.civileng.co.il/Default.aspx?cp=336&artPage=1&art=485&da=False&dt=False]</ref>
 +
 
 +
על פי החלטת ממשלת ישראל יש יעד להפקת 5% מ[[משק האנרגיה בישראל|החשמל בישראל]] עד שנת 2014. נכון לשנת 2013 אנרגיה מתחדשת בישראל מייצרת רק 1.2% מ[[משק האנרגיה בישראל|החשמל בישראל]]. באיזור אילת צפויים להפיק 55 מגהוואט מאנרגיות מתחדשות, שהם כמעט 50% מצריכת החשמל המקומית שעומדת על 120-130 מגה-וואט. זאת תודות לפעילותה של [[החברה לאנרגיה מתחדשת אילת-אילות]] הפועלת באיזור וכן ליוזמות מסחריות מקומיות. הייצור באילת צפוי לעלות ל-120 מגהוואט עד שנת 2015. [http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/502/086.html?hp=54&cat=873&loc=10]. על פי עבודה של [[הפורום הישראלי לאנרגיה]], ניתן להשתמש באנרגיית רוח ובאנרגיה סולארית כדי לספק חלק ניכר מהספקת החשמל של ישראל, עם שילוב של טכנולוגיות ל[[חסכון אנרגטי]], בעלויות כלכליות דומות לאלו של התקנות מערכות מבוססות [[דלק מחצבי]].
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט