שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:  +
'''מערכת הבריאות בישראל''' היא אוסף ה[[מוסדות]] המספקים [[שירותי בריאות]] ורפואה ב[[מדינת ישראל]]. המערכת מורכבת ממספר קטן יחסית של ארגונים גדולים והיא, בעיקרה, [[מערכת בריאות ציבורית]], המבוססת על כספי מסים ותקצוב ממשלתי. מערכת הבריאות בישראל צברה ברבות השנים הישגים רבים בתחומי הרפואה והמחקר הרפואי, בריאות הציבור ונגישות הציבור לשירותי הבריאות.
 +
 +
מערכת הבריאות בישראל דורגה בשנת 2000 במקום ה-28 מתוך 190 על פי ארגון הבריאות העולמי, לפני מדינות שנחשבות למפותחות, כגון קנדה, פינלנד, דנמרק וארצות הברית אך אחרי מדינות כגון עומאן, סעודיה, איחוד האמירויות וקולומביה.
 +
 
'''מערכת בריאות''' היא התארגנות של אנשים, [[מוסדות]] ומשאבים במטרה לספק שירותי רפואה לציבור.
 
'''מערכת בריאות''' היא התארגנות של אנשים, [[מוסדות]] ומשאבים במטרה לספק שירותי רפואה לציבור.
   −
ברחבי העולם קיימים מודלים מגוונים למערכות בריאות. יש כאלו המבוססים על [[השוק החופשי]], ומנגד כאלו המאורגנים על ידי ממשלות, [[איגוד מקצועי|איגודי עובדים]], [[ארגוני צדקה]], ארגוני דת ועוד ארגונים המתואמים לענות לצרכים הרפואיים של קבוצות אוכלוסיה מסוימות.  
+
ברחבי העולם קיימים מודלים מגוונים למערכות בריאות. יש כאלו המבוססים על [[השוק החופשי]], ומנגד כאלו המאורגנים על ידי ממשלות, [[איגוד מקצועי|איגודי עובדים]], [[ארגוני צדקה]], ארגוני דת ועוד ארגונים המתואמים לענות לצרכים הרפואיים של קבוצות אוכלוסיה מסוימות. ארגונה של מערכת אספקת שירותי רפואה אינו נוצר בדרך מהפכנית אלא בדרך של תהליך התפתחות.
 
  −
ארגונה של מערכת אספקת שירותי רפואה אינו נוצר בדרך מהפכנית אלא בדרך של תהליך התפתחות.
      
==ראו גם==
 
==ראו גם==

תפריט ניווט