שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 915 בתים ,  10:18, 23 במרץ 2010
שורה 97: שורה 97:     
==השפעות==
 
==השפעות==
זיהום מים גורם לתחלואה ולמוות בקרב בני אדם וכן גורם להכחדת מינים ולפגיעה מערכתית בקרב כלל המערכת האקולוגית.  
+
זיהום מים גורם לתחלואה ולמוות בקרב בני אדם וכן גורם ל[[הכחדת מינים]] ולפגיעה מערכתית בקרב כלל [[מערכת אקולוגית|המערכת האקולוגית]].  
   −
יש סוגי מזהמים הגורמים לנזק מיידי - כמו לדוגמה חומצות הגורמות להרס קרקע ולהרס מי תהום. קיימים סוגי זיהום שהם כמו פצצה בעלת פתיל השהיה - לוקח להן שנים להחלחל למערכות מימיות או למערכות ביולוגיות, הם מצטברים במערכות אלה, והנזק מורגש רק לאחר שנים רבות של זיהום. דוגמאות לסוגי מזהמים אלה הם [[מתכות כבדות]], [[מזהמים אורגניים עמידים]] כמו [[PCB]] ועוד.  
+
זיהום מים גורם כ-14,000 מקרי מוות ביום, רובם בגלל זיהום של מי שתייה על ידי [[מי ביוב]] במדינות עניות. בהוו לדוגמה, כ-700 מיליון בני אדם אין גישה למים נקיים, וכ-1,000 ילדים הודים מתים כל יום כתוצאה משלשול. לכ-500 מיליון סינים אין גישה למי שתייה נקיים.
 +
 
 +
זיהום [[כספית]] יכול להוביל לבעיות התפתחות בילדים ולפגיעה במערכת העצבים,  זיהום מים ב[[עופרת]] וב[[מתכות כבדות]] אחרות עלול להוביל גם הוא לבעיות במערכת העצבים. זיהום כימי ורדיואקטיבי עלול לגרום ל[[סרטן]] , בעיות פוריות ו [[מומים מולדים]].
 +
 
 +
יש סוגי מזהמים הגורמים לנזק מיידי - כמו לדוגמה חומצות הגורמות להרס קרקע, נזק חקלאי לצמחים ולהרס מי תהום. קיימים סוגי זיהום שהם כמו פצצה בעלת פתיל השהיה - לוקח להן שנים להחלחל למערכות מימיות או למערכות ביולוגיות, הם מצטברים במערכות אלה, והנזק מורגש רק לאחר שנים רבות של זיהום. דוגמאות לסוגי מזהמים אלה הם [[מתכות כבדות]], [[מזהמים אורגניים עמידים]] כמו [[PCB]] ועוד.
    
==זיהום מים בישראל==
 
==זיהום מים בישראל==

תפריט ניווט