שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  16:28, 4 ביולי 2008
מ
←‏חסרונות: טעויות כתיב קלות
שורה 34: שורה 34:  
===חסרונות===
 
===חסרונות===
 
מבקרי השיטה מצביעים על מספר חסרונות:
 
מבקרי השיטה מצביעים על מספר חסרונות:
* הצורך במספר מעברים ביו קווי אטובוס עלול להורית את נוחות הנסיעה. במקרים מסויימים הדבר יכול גם להאריך את זמן הנסיעה.  
+
* הצורך במספר מעברים ביו קווי אוטובוס עלול להוריד את נוחות הנסיעה. במקרים מסוימים הדבר יכול גם להאריך את זמן הנסיעה.  
* קושי זה נכון במיוחד עבור אנשים שעלולים לסבול מניידות מוגבלת כמו זקנים, אנשים הסוחבים מסע, או נכים. לפחות לגבי הקושי של עליה וירידה מאוטבוסים, הדבר מקבל מענה על ידי תחנות מוגבהות לגובה האוטובוס, שבהן יש גם מעלון לנכים ולמי שמתקשה לעלות במדרגות. כמו כן, דווקא זקנים סובלים במצב הנוכחי בו עליהם להתשמש בתחבורה ציבורית, אך זו אינה יעילה.  
+
* קושי זה נכון במיוחד עבור אנשים שעלולים לסבול מניידות מוגבלת כמו זקנים, אנשים הסוחבים מסע, או נכים. לפחות לגבי הקושי של עליה וירידה מאוטובוסים, הדבר מקבל מענה על ידי תחנות מוגבהות לגובה האוטובוס, שבהן יש גם מעלון לנכים ולמי שמתקשה לעלות במדרגות. כמו כן, דווקא זקנים סובלים במצב הנוכחי בו עליהם להשתמש בתחבורה ציבורית, אך זו אינה יעילה.  
* המעבר לתחבורת מעברים מחייב שינוי "בקפיצה" עבור חברות אטובוסים, והקצאת נתיבים לאוטובוסים על חשבון המכוניות, וקשה לבצע אותו באופן מדורג. אפשר להתגבר על קושי זה באמצעות שימוש ברכבת תחתית, אלא שזו יקרה בהרבה. לפי ז'יימה לרנר, תחבורת מעברים מבוססת אוטובוסים היא בעלת יכולות דומות לרכבת תחתית, אבל העלות שלה היא מאית מעלותה של רכבת תחתית.  
+
* המעבר לתחבורת מעברים מחייב שינוי "בקפיצה" עבור חברות אוטובוסים, והקצאת נתיבים לאוטובוסים על חשבון המכוניות, וקשה לבצע אותו באופן מדורג. אפשר להתגבר על קושי זה באמצעות שימוש ברכבת תחתית, אלא שזו יקרה בהרבה. לפי ז'יימה לרנר, תחבורת מעברים מבוססת אוטובוסים היא בעלת יכולות דומות לרכבת תחתית, אבל העלות שלה היא מאית מעלותה של רכבת תחתית.  
* יש צורך בהסדרי תשלום עבור אזור וזמן ולא עבור נסיעה מסויימת כדי שהנסיעות לא ייתיקרו. דבר זה קשה יותר לביצוא אם באותו אזור פועלות כמה חברות הנדרשות לשתף פעולה בנושא. עם זאת, דבר זה מבוצע במקומות רבים בעולם ללא קושי מיוחד.  
+
* יש צורך בהסדרי תשלום עבור אזור וזמן ולא עבור נסיעה מסוימת כדי שהנסיעות לא יתייקרו. דבר זה קשה יותר לביצוע אם באותו אזור פועלות כמה חברות הנדרשות לשתף פעולה בנושא. עם זאת, דבר זה מבוצע במקומות רבים בעולם ללא קושי מיוחד.
+
 
 
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
* [[קוריטיבה]]
 
* [[קוריטיבה]]
18

עריכות

תפריט ניווט