שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,119 בתים ,  12:50, 12 ביוני 2008
שורה 10: שורה 10:     
נכון לשנת 2006 , 43% מעובדי הממשל האמריקני עבדו לפעמים מהבית במקום לנסוע למשרד. זו עליה של 19% יחסית לסקר מקביל משנת 2005. [http://www.infoworld.com/article/06/03/06/76150_HNtelework_1.html]
 
נכון לשנת 2006 , 43% מעובדי הממשל האמריקני עבדו לפעמים מהבית במקום לנסוע למשרד. זו עליה של 19% יחסית לסקר מקביל משנת 2005. [http://www.infoworld.com/article/06/03/06/76150_HNtelework_1.html]
 +
 +
==גורמים משפיעים==
 +
התמריץ לאימוץ של עבודה מרחוק מתחזק עם הפיתוח וההטמעה של פתרונות טכנולוגיים וחברתיים מתאימים, פתיחות לתרבות ארגונית מתאימה בקרב פירמות ומוסדות חינוך, וחקיקה ממשלתית שמעודדת צעדים כאלה. כמו כן, ככל שמחירי הדלק עולים (ראו [[שיא תפוקת הנפט]]) וככל שעולה מחיר השימוש במכוניות (בעקבות חקיקה ומודעות גבוה יותר לנושאים כמו [[זיהום אוויר]] ול[[התחממות עולמית]]) כך עולה גם השימוש בעבודה מרחוק.
 +
 +
בשנת 1996 נושא העבודה מרחוק צבר תאוצה בארצות הברית לאחר שנחקק שם התיקון ל"חוק האוויר הנקי" שנועדו להקטין את פליטות הפחמן ואת רמות הפליטה של [[אוזון בגובה נמוך]] ב-25%. התקנה חייבה פירמות שיש להן מעל 100 עובדים לעודד אותם לשיתוף במכוניות, תחבורה ציבורית, וכן עבודה מרחוק. בשנת 2004 נחקק חוק על ידי הקונגרס האמריקאי, שנועד להגדיל את העבודה מרחוק לסוכניות ממשל מסוימות. החוק איים למנוע כסף מהסוכניות אם אלה לא יאפשרו לכל העובדים שהדבר רלבנטי עבורם את האפשרות לבצע עבודה מרחוק.
 +
 +
בעקבות עליית מחירי הדלק בעולם, חברות רבות בארצות הברית החלו לעבור לשבוע עבודה מקוצר, כמו גם לאפשר ליותר עובדים שלהם לבצע עבודה מהבית ועבודה מרחוק.[http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/745/965.html]
    
==יתרונות סביבתיים==
 
==יתרונות סביבתיים==
עבודה מרחוק מקטינה את נסיעות היוממות במכונית, ולכן נחשבת לדבר רצוי, בגלל ההקטנה של [[זיהום אוויר]], רעש, פליטה של [[גזי חממה]], תאונות דרכים, פקקים ועוד [[השפעות חיצוניות של מכוניות]].   
+
עבודה מרחוק מקטינה את נסיעות היוממות במכונית, ולכן נחשבת לדבר רצוי, בגלל ההקטנה של [[זיהום אוויר]], [[רעש]], פליטה של [[גזי חממה]], [[תאונות דרכים]], פקקים ועוד [[השפעות חיצוניות של מכוניות]].   
 
  −
בשנת 1996 עבודה מרחוק צברה תאוצה בארצות הברית לאחר שנחקק שם התיקון ל"חוק האוויר הנקי" שנועדו להקטין את פליטות הפחמן ואת רמות הפליטה של אוזון בגובה נמוך ב-25%. התקנה חייבה פירמות שיש להן מעל 100 עובדים לעודד אותם לשיתוף במכוניות, תחבורה ציבורית, וכן עבודה מרחוק. בשנת 2004 נחקק חוק על ידי הקונגרס, שנועד להגדיל את העבודה מרחוק לסוכניות ממשל מסוימות. החוק איים למנוע כסף מהסוכניות אם אלה לא יאפשרו לכל העובדים שהדבר רלבנטי עבורם את האפשרות לבצע עבודה מרחוק.
     −
מבחנית הפירמות, השקעות ראשוניות בתשתית רשת ובחומרה מקבלות פיצוי כספי שנובע מהקטנת הוצאות נסיעה, הקטנת אובדן שעות עבודה ופנאי, רווחה גדולה יותר לעובדים (יותר זמן עם המשפחה, פחות מתח המקושר לנסיעות). הקושי הגדול הוא בנושאי סודיות ואמינות העובד, כמו גם ניהול של העובדים באופן יעיל. המגמה הזאת הופך למושך עבור חברות בעיקר כאלה שיש להם עלויות תפעוליות גדולות שקשורות לצורך במשרד מרכזי. למרות שיש הערכות שונות לגבי מספר העובדים שעובדים מרחוק בארה"ב, יש כמה מחקרים שצופים עליה בשנים הקרובות. מחסומים מפני עבודה מרחוק כוללים אי אמון מצד מעסיקים וחוסר קשר אישי עבור המועסקים.
+
==שיקולים עבור פירמות==
 +
מביחנת הפירמות, השקעות ראשוניות בתשתית רשת ובחומרה מקבלות פיצוי כספי שנובע מהקטנת הוצאות נסיעה, הקטנת אובדן שעות עבודה ופנאי, רווחה גדולה יותר לעובדים (יותר זמן עם המשפחה, פחות מתח המקושר לנסיעות). הקושי הגדול הוא בנושאי סודיות ואמינות העובד, כמו גם ניהול של העובדים באופן יעיל. המגמה הזאת הופך למושך עבור חברות בעיקר כאלה שיש להם עלויות תפעוליות גדולות שקשורות לצורך במשרד מרכזי. למרות שיש הערכות שונות לגבי מספר העובדים שעובדים מרחוק בארה"ב, יש כמה מחקרים שצופים עליה בשנים הקרובות. מחסומים מפני עבודה מרחוק כוללים אי אמון מצד מעסיקים וחוסר קשר אישי עבור המועסקים.
    
==חסרונות==
 
==חסרונות==

תפריט ניווט