שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,462 בתים ,  10:42, 3 במרץ 2008
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:     
בשנים האחרונות המודעות לחשיבות ההליכה לבתי הספר זוכה לעדנה במספר ארצות. גם בישראל יש יוזמות לחיזוק הנושא ובינהן גם יוזמות של אוטובוס מהלך.  
 
בשנים האחרונות המודעות לחשיבות ההליכה לבתי הספר זוכה לעדנה במספר ארצות. גם בישראל יש יוזמות לחיזוק הנושא ובינהן גם יוזמות של אוטובוס מהלך.  
 +
 +
==רקע==
 +
מחקרים מראים כי יש ירידה בכמות הילדים שהולכים או נוסעים ב[[אופניים]] לבתי הספר. כמו כן ישנם מחקרים המצביעים על עליה בכמות הילדים בעלי [[משקל יתר]].
 +
 +
כאשר יורד אחוז הולכי הרגל, וגדל השימוש במכוניות לצרכי נסיעות יוממות, נוצרת [[לולאת משוב]] מחזקת שבה פחות הליכה ברגל מחזקת את השימוש במכוניות שבתורן מפחיתות עוד יותר את ההליכה ברגל. מכוניות גורמות לכך שפחות נעים ללכת ברגל בגלל [[זיהום אוויר]] ו[[רעש]]. בסביבה רוווית מכוניות, פחות בטוח ללכת ברגל או לנסוע באופניים, ולכן הורים רבים מסיעים את ילדיהם לגן או לבית הספר. בנוסף, תכנון תחבורה ובינוי מוטה מכוניות כמו גם תהליכי [[פרבור]] גורמים לכך ששימושי הקרקע מרוחקים יותר ולכן בתכנון כזה יש צורך ללכת מרחקים גדולים יותר.
 +
 +
כדי לשנות את דפוס זה, ולעודד את ההליכה לבתי ספר ולגני ילדים, הומצא האוטובוס המהלך, מתוך המחשבה ששינוי דפוסי ההתנהגות של הורים ושל ילדים צריך להעשות באמצעות פתרונות יצריתיים שהם בטוחים וגם מהנים.
 +
 +
==יישומים שונים של אוטובוס מהלך==
 +
אוטובוס מהלך יכול להעשות במספר צורות. הוא יכול להיות דבר בלתי פומרלי כמו 2 משפחות שמחליטות על סבב ליווי לגן הילדים, או דבר פורמלי עם נתיב קבוע, תחנות בעלת נוכחות פיזית, לוחות זמנים וכו'. יש מקומות בהם מסתפקים במבוגר מלווה אחד, ויש מקומות בהם יש מבוגר מקדימה המשמש כ"נהג" ומבוגר מאחור המשמש כ"כרטיסן".
 +
 +
==רכבת אופניים==
 +
'''רכבת אופניים''' היא מושג דומה לאוטובוס המהלך רק ביישום של אופניים. מבוגר אחד או יותר מלווה קבוצה של ילדים רכובים על אופניים שמבצעים נתיב קבוע עם תחנות ולוח זמנים.
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
: - [http://en.wikipedia.org/wiki/Walking_bus אוטובוס מהלך] בויקיפידה האנגלית
+
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Walking_bus אוטובוס מהלך] בויקיפידה האנגלית
: - [http://www.green.org.il/yarok/112006/html/batuach.htm הולכים על בטוח] על [[שבוע ההליכה אל בית הספר]] , מיקה מורן באתר [[מגמה ירוקה]]
+
* [http://www.green.org.il/yarok/112006/html/batuach.htm הולכים על בטוח] על [[שבוע ההליכה אל בית הספר]] , מיקה מורן באתר [[מגמה ירוקה]]
: - [http://www.green.org.il/beta/index.php?option=com_content&task=view&id=1017&Itemid=88 פרויקט הליכה לבית ספר], חן גפני באתר [[מגמה ירוקה]]
+
* [http://www.green.org.il/beta/index.php?option=com_content&task=view&id=1017&Itemid=88 פרויקט הליכה לבית ספר], חן גפני באתר [[מגמה ירוקה]]
: - [http://www.rgcity.co.il/index.php?id=3269 הירוקים ברמת גן מארגנים אוטובוס מהלך] ליטל דרור rgcity 16/12/2007
+
* [http://www.rgcity.co.il/index.php?id=3269 הירוקים ברמת גן מארגנים אוטובוס מהלך] ליטל דרור rgcity 16/12/2007
: - [http://www.walkingschoolbus.org אתר "אוטובוס מהלך" באנגלית]
+
* [http://www.walkingschoolbus.org אתר "אוטובוס מהלך" באנגלית]
: - [http://www.walktoschool.org אתר "הליכה לבית הספר" בארצות הברית]  
+
* [http://www.walktoschool.org אתר "הליכה לבית הספר" בארצות הברית]  
     

תפריט ניווט