שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 12 בתים ,  08:51, 12 באפריל 2021
מ
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''[[תחמוצות חנקן]]''' (באנגלית: '''Nitrogen oxide''') הן תרכובות בעלות הנוסחא האמפירית הכללית  N<sub>m</sub>O<sub>n</sub>, כגון N<sub>2</sub>O,{{כ}} NO,{{כ}} NO<sub>2</sub>,{{כ}} N<sub>2</sub>O<sub>3</sub>,{{כ}} [[{{כ}}דיניטרוגן טטרוקסיד|N<sub>2</sub>O<sub>4</sub>]] ו-N<sub>2</sub>O<sub>5</sub>. ב[[אטמוספירה]], קבוצה זו כוללת בעיקר [[חנקן דו-חמצני]]. נהוג גם להתייחס לתרכובות אלו בשם הכללי NO<sub>X</sub> או '''נוקסים'''.  
+
'''[[תחמוצות חנקן]]''' (באנגלית: '''Nitrogen oxide''') הן תרכובות בעלות הנוסחא האמפירית הכללית  N<sub>m</sub>O<sub>n</sub>, כגון N<sub>2</sub>O,{{כ}} NO,{{כ}} NO<sub>2</sub>,{{כ}} N<sub>2</sub>O<sub>3</sub>,{{כ}} [[{{כ}}דיניטרוגן טטרוקסיד|N<sub>2</sub>O<sub>4</sub>]] ו-N<sub>2</sub>O<sub>5</sub>. ב[[אטמוספירה]], קבוצה זו כוללת בעיקר [[חנקן דו-חמצני]]. נהוג גם להתייחס לתרכובות אלו בשם הכללי או '''נוקסים'''.  
    
זהו אחד ממקורות [[זיהום האוויר]] הנפוצים והחמורים ביותר כיום. מבחינה כלכלית של עלות זיהום לטונה, הוא שני בחשיבותו לאחר [[חומר חלקיקי]].  
 
זהו אחד ממקורות [[זיהום האוויר]] הנפוצים והחמורים ביותר כיום. מבחינה כלכלית של עלות זיהום לטונה, הוא שני בחשיבותו לאחר [[חומר חלקיקי]].  
   −
בשנת 2015 החלה להחשף פרשה של [[הכחשת זיהום]] שנוגעת לזיוף של נתוני מדידת תחמוצות חנקן על ידי [[תעשיית הרכב]] - [[פרשת זיהום האוויר של פולקסווגן]]. במהלך הפרשה התברר כי המדידות של תחמוצות חנקן היו נמוכות בבדיקות מעבדה פי 40 לעומת נתונים בנסיעת אמת, וכי דבר זה בוצע במכוון על ידי היצרנים כדי לעמוד ברגולציה של אוויר נקי בארצות הברית. בהמשך התברר כי דבר זה לא התקיים רק בחברת פולקסווגן אלה גם בחברות רכב רבות נוספות. החברות נתבעו בהליכים אזרחיים בגין הונאה, וכן נתבעו והודו בעבירה על חוקים פליליים.  
+
בשנת 2015 החלה להיחשף פרשה של [[הכחשת זיהום]] שנוגעת לזיוף של נתוני מדידת תחמוצות חנקן על ידי [[תעשיית הרכב]] - [[פרשת זיהום האוויר של פולקסווגן]]. במהלך הפרשה התברר כי המדידות של תחמוצות חנקן היו נמוכות בבדיקות מעבדה פי 40 לעומת נתונים בנסיעת אמת, וכי דבר זה בוצע במכוון על ידי היצרנים כדי לעמוד ברגולציה של אוויר נקי בארצות הברית. בהמשך התברר כי דבר זה לא התקיים רק בחברת פולקסווגן אלה גם בחברות רכב רבות נוספות. החברות נתבעו בהליכים אזרחיים בגין הונאה, וכן נתבעו והודו בעבירה על חוקים פליליים.  
 
==מקורות פליטה של תחמוצות חנקן כזיהום אוויר==
 
==מקורות פליטה של תחמוצות חנקן כזיהום אוויר==
 
{{זיהום אוויר}}
 
{{זיהום אוויר}}

תפריט ניווט