שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " פרושה " ב־" פירושה "
שורה 16: שורה 16:  
הוליזם פירושו שתחומי ידע שונים ותהליכים שונים חשובים כדי להבין אחד את השני - ביולוגיה יכולה להיות נכונה רק כל עוד היא מצייתת לחוקי הכימיה והפיזיקה. כימיה חייבת להתאים לחוקי הפיזיקה. פסיכולוגיה צריכה להתאים לחוקים ביולוגיים.  
 
הוליזם פירושו שתחומי ידע שונים ותהליכים שונים חשובים כדי להבין אחד את השני - ביולוגיה יכולה להיות נכונה רק כל עוד היא מצייתת לחוקי הכימיה והפיזיקה. כימיה חייבת להתאים לחוקי הפיזיקה. פסיכולוגיה צריכה להתאים לחוקים ביולוגיים.  
   −
בניה היררכית של ידע פרושה שעליכם לבנות קודם תחומים כמו פיזיקה ומתמטיקה לפני שתוכלו לחקור ברצינות תחומים כמו כימיה, ביולוגיה. ועליכם להבין קודם תחומים כמו ביולוגיה כדי להבין באמת תחומים כמו פסיכולוגיה. ועליכם להבין היבטים כמו סוציולוגיה, ביולוגיה ופסיכולוגיה ופיזיקה לפני שתוכלו להבין באמת תחומים מורכבים יותר כמו כלכלה או תכנון ערים. כמובן שיש קיצורי דרך, אבל קיצורי דרך כאלה הם חרב פיפיות שכן הם עלולים לגרום לאנשים ואפילו לתנועות שלמות של ידע להגיע לרחובות ללא מוצא - תאוריות שלמות שמבוססות על טעויות קטנות בתחילת הדרך ובסופו של דבר סותרות מדעים בסיסיים יותר. כשם שאתם לומדים מתמטיקה ומתחילים מחיבור חיסור ורק אחר כך מגיעים לכפל, וכשם שלומדים שלמים ומשם מתקדמים לשברים או למספרים שליליים ורק אחר כך מתקדמים למספרים כמו מינוס שורש אחת (מספרים מורכבים) כך עליכם לבנות את עולם הידע שלכם בצורה היררכית. באופן זה תוכלו להימלט מאחת הסכנות הגדולות של אנשים והיא לבנות מודל חברתי -כלכלי אידאולוגי כלשהו ועל בסיס שלו לבנות את הבנת האקולוגיה או החברה. התמקדות ראשית במערכות אקולוגיות ובדרך שבה עובד העולם הטבעי תיתן לכם כלים חזקים בהבנת העולם החברתי והטכנולוגי המורכבים יותר, שהדעות לגביהם מלוכלכות יותר באידאולוגיה.
+
בניה היררכית של ידע פירושה שעליכם לבנות קודם תחומים כמו פיזיקה ומתמטיקה לפני שתוכלו לחקור ברצינות תחומים כמו כימיה, ביולוגיה. ועליכם להבין קודם תחומים כמו ביולוגיה כדי להבין באמת תחומים כמו פסיכולוגיה. ועליכם להבין היבטים כמו סוציולוגיה, ביולוגיה ופסיכולוגיה ופיזיקה לפני שתוכלו להבין באמת תחומים מורכבים יותר כמו כלכלה או תכנון ערים. כמובן שיש קיצורי דרך, אבל קיצורי דרך כאלה הם חרב פיפיות שכן הם עלולים לגרום לאנשים ואפילו לתנועות שלמות של ידע להגיע לרחובות ללא מוצא - תאוריות שלמות שמבוססות על טעויות קטנות בתחילת הדרך ובסופו של דבר סותרות מדעים בסיסיים יותר. כשם שאתם לומדים מתמטיקה ומתחילים מחיבור חיסור ורק אחר כך מגיעים לכפל, וכשם שלומדים שלמים ומשם מתקדמים לשברים או למספרים שליליים ורק אחר כך מתקדמים למספרים כמו מינוס שורש אחת (מספרים מורכבים) כך עליכם לבנות את עולם הידע שלכם בצורה היררכית. באופן זה תוכלו להימלט מאחת הסכנות הגדולות של אנשים והיא לבנות מודל חברתי -כלכלי אידאולוגי כלשהו ועל בסיס שלו לבנות את הבנת האקולוגיה או החברה. התמקדות ראשית במערכות אקולוגיות ובדרך שבה עובד העולם הטבעי תיתן לכם כלים חזקים בהבנת העולם החברתי והטכנולוגי המורכבים יותר, שהדעות לגביהם מלוכלכות יותר באידאולוגיה.
    
==התפתחות ההבנה כתהליך היסטורי==
 
==התפתחות ההבנה כתהליך היסטורי==

תפריט ניווט