שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – " פרוש הדבר" ב־" פירוש הדבר"
שורה 32: שורה 32:  
התייקרות אנרגטית גורמת גם לצמצום המסחר הבינלאומי, פגיעה ב[[גלובליזציה]] ופיתוח כלכלות מקומיות ו[[טכנולוגיות דלות פחמן]] יותר.
 
התייקרות אנרגטית גורמת גם לצמצום המסחר הבינלאומי, פגיעה ב[[גלובליזציה]] ופיתוח כלכלות מקומיות ו[[טכנולוגיות דלות פחמן]] יותר.
   −
[[אבטלה טכנולוגית]] - התעשייה מסתמכת יותר ויותר על מיכון כדי להתייעל ולהגדיל את [[פריון תעשייתי|הפריון התעשייתי]] - ייצור יותר מוצרים בתקופה נתונה עם פחות עובדים (ובדרך כלל עם יותר [[הון תעשייתי]]). פרוש הדבר עלול להיות עליה ב[[אבטלה]] היות ותהליכים דומים מתרחשים גם ב[[חקלאות]] (כמות העובדים בחקלאות יורדת והולכת) יש גידול מתמיד בעובדים בקרב סקטור השירותים. גם בסקטור זה עלולה להתרחש ירידה בכמות העובדים הנדרשת עקב תהליכי מיכון - לדוגמה החלפה של מזכירות רבות שעובדות עם כרטסות נייר, מכונות כתיבה וארונות, במזכירה אחת עם מחשב. עם כמות מובטלים גבוהה יותר ו/או ירידה בשכר של עובדים עלולה להיווצר ירידה בביקושים שתפגע בתעשייה או תחייב שינוי חברתי עמוק.
+
[[אבטלה טכנולוגית]] - התעשייה מסתמכת יותר ויותר על מיכון כדי להתייעל ולהגדיל את [[פריון תעשייתי|הפריון התעשייתי]] - ייצור יותר מוצרים בתקופה נתונה עם פחות עובדים (ובדרך כלל עם יותר [[הון תעשייתי]]). פירוש הדבר עלול להיות עליה ב[[אבטלה]] היות ותהליכים דומים מתרחשים גם ב[[חקלאות]] (כמות העובדים בחקלאות יורדת והולכת) יש גידול מתמיד בעובדים בקרב סקטור השירותים. גם בסקטור זה עלולה להתרחש ירידה בכמות העובדים הנדרשת עקב תהליכי מיכון - לדוגמה החלפה של מזכירות רבות שעובדות עם כרטסות נייר, מכונות כתיבה וארונות, במזכירה אחת עם מחשב. עם כמות מובטלים גבוהה יותר ו/או ירידה בשכר של עובדים עלולה להיווצר ירידה בביקושים שתפגע בתעשייה או תחייב שינוי חברתי עמוק.
    
==עקרונות מרכזיים בתעשייה בת קיימא ==
 
==עקרונות מרכזיים בתעשייה בת קיימא ==

תפריט ניווט