שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:  
ניתן לייצר עמידות לאנטיביוטיקה על ידי [[הנדסה גנטית]], לקשר את הגן של העמידות עם גן שרוצים להחדיר, ולהרוג את שאר החיידקים שאין להם עמידות כזו. שיטה זו מכילה בתוכה סכנות של התפתחות גנטית לא צפויה שגם תהיה עמידה לחלק מסוגי האנטיביוטיקה.
 
ניתן לייצר עמידות לאנטיביוטיקה על ידי [[הנדסה גנטית]], לקשר את הגן של העמידות עם גן שרוצים להחדיר, ולהרוג את שאר החיידקים שאין להם עמידות כזו. שיטה זו מכילה בתוכה סכנות של התפתחות גנטית לא צפויה שגם תהיה עמידה לחלק מסוגי האנטיביוטיקה.
   −
מאז שהחל הטיפול באנטיביוטיקה בעולם, בשנות ה-40, החל מירוץ של התפתחות זנים של חיידקים מעוררי מחלות (פתוגניים) שעמידים לאנטיביוטיקה, ומדובר בתופעה מתפשטת. [[ארגון הבריאות העולמי]] הכריז שהעמידות לאנטיביוטיקה היא אחד מהאיומים המשמעותיים ביותר על בריאות הציבור בעולם. [[לובי פוליטי]] של [[חברות מזון מהחי]] ושל [[חברות תרופות]] מונע הפחתת שימוש באנטיביוטיקה במינון נמוך בקרב בעלי חיים במדינות כמו ארצות הברית ובישראל, דבר שעלול לגרור התרגלות של חיידקים מעורר מחלות.  
+
מאז שהחל הטיפול באנטיביוטיקה בעולם, בשנות ה-40 של המאה ה-20, החל מירוץ של התפתחות זנים של חיידקים מעוררי מחלות (פתוגניים) שעמידים לאנטיביוטיקה, ומדובר בתופעה מתפשטת. [[ארגון הבריאות העולמי]] הכריז שהעמידות לאנטיביוטיקה היא אחד מהאיומים המשמעותיים ביותר על [[בריאות הציבור]] בעולם. [[לובי פוליטי]] של [[חברות מזון מהחי]] ושל [[חברות תרופות]] מונע הפחתת שימוש באנטיביוטיקה במינון נמוך בקרב בעלי חיים במדינות כמו ארצות הברית ובישראל, דבר שעלול לגרור התרגלות של חיידקים מעורר מחלות.  
   −
דו"ח של ארגון הבריאות העולמי שפורסם ב2014, טוען כי עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה אינה אפוקליפסה עתידית אלא דבר שמתרחש היום. הדו"ח בחן את עמידותם של שבעה חיידקים נפוצים לאנטיביוטיקה ב-114 מדינות, ומתעד את העמידות לאנטיביוטיקה, במיוחד אנטיביוטיקה מסוג "מוצא האחרון", בכל האזורים בעולם. תוצאות הדו"ח מדאיגות את ארגון הבריאות העולמי. מגיפה של חיידק עמיד לאנטיביוטיקה נחשבת ל[[גורם סיכון בריאותי]] מסוכן מאוד ואף [[סיכוני אסון עולמיים|סיכון אסון עולמי]] שעלול לסכן את הציביליזציה כולה.  
+
דו"ח של ארגון הבריאות העולמי שפורסם ב-2014, טוען כי עמידות חיידקים לאנטיביוטיקה אינה אפוקליפסה עתידית אלא דבר שמתרחש היום. הדו"ח בחן את עמידותם של שבעה חיידקים נפוצים לאנטיביוטיקה ב-114 מדינות, ומתעד את העמידות לאנטיביוטיקה, במיוחד אנטיביוטיקה מסוג "מוצא האחרון", בכל האזורים בעולם. תוצאות הדו"ח מדאיגות את [[ארגון הבריאות העולמי]]. מגיפה של חיידק עמיד לאנטיביוטיקה נחשבת ל[[גורם סיכון בריאותי]] מסוכן מאוד ואף [[סיכוני אסון עולמיים|סיכון אסון עולמי]] שעלול לסכן את הציביליזציה כולה.
 +
 
 +
לפי הערכות, נכון לשנת 2016 לפחות 5,000 בני אדם מתים מדי שנה בישראל עקב חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה שנדבקו בהם בבתי החולים. [https://www.hayadan.org.il/stunning-videos-of-evolution-in-action-1109163] בערך פי שתיים ממספר האנשים שמתים עקב [[זיהום אוויר בישראל|זיהום אוויר]].  
    
==מנגנונים ביולוגיים לעמידות==
 
==מנגנונים ביולוגיים לעמידות==

תפריט ניווט