שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוסף בית אחד ,  21:56, 7 ביוני 2019
מ
שורה 28: שורה 28:  
מייקל ברי מבין שהמערכת מושחתת ולכן מכריז כי יש לו סמכות למנוע מהמשקיעים למשוך את כספם מהקרן, דבר שמעורר את זעם המשקיעים ותביעות נגד הקרן.  
 
מייקל ברי מבין שהמערכת מושחתת ולכן מכריז כי יש לו סמכות למנוע מהמשקיעים למשוך את כספם מהקרן, דבר שמעורר את זעם המשקיעים ותביעות נגד הקרן.  
   −
שיפלי וגלר מבינים שיש בעיה ומגדילים עוד יותר את ההימור - הם מהמרים גם נגד משכנתאות בדירוג טוב ולא רק משכנתא בדירוג סאב-פריים. בתחילה הם חוגגים את ניצחונם, אבל  בן ריקט נגעל מהמצב. הוא מציין את ההשלכות של המשבר - לפי טענתו כאשר ה[[אבטלה]] בארצות הברית עולה באחוז אחד פרוש הדבר הוא 40 אלף מקרי מוות. בהמשך שיפלי וגלר מבינים כי הבנקים וסוכנויות הדירוג שומרים באופן מלאכותי על הערך של חבילות ה-CDO וכדי שיוכלו למכור אותם לפני קריסה בלתי נמענת. שיפלי וגלר מזועזעים מהמצב ומנסים לשכנע עיתוני מהוול-סטריט ג'ורנל לכתוב מאמר על המצב. כאן רומז הסרט על [[קשרי הון שלטון עיתון]] - העיתונאי מסרב בטענה שדבר זה יסמן אותו בוול-סטריט, דבר שיפגע ביכולת שלו לקבל מידע ממקורות.  
+
שיפלי וגלר מבינים שיש בעיה ומגדילים עוד יותר את ההימור - הם מהמרים גם נגד משכנתאות בדירוג טוב ולא רק משכנתא בדירוג סאב-פריים. בתחילה הם חוגגים את ניצחונם, אבל  בן ריקט נגעל מהמצב. הוא מציין את ההשלכות של המשבר - לפי טענתו כאשר ה[[אבטלה]] בארצות הברית עולה באחוז אחד פרוש הדבר הוא 40 אלף מקרי מוות. בהמשך שיפלי וגלר מבינים כי הבנקים וסוכנויות הדירוג שומרים באופן מלאכותי על הערך של חבילות ה-CDO וכדי שיוכלו למכור אותם לפני קריסה בלתי נמענת. שיפלי וגלר מזועזעים מהמצב ומנסים לשכנע עיתונאי מהוול-סטריט ג'ורנל לכתוב מאמר על המצב. כאן רומז הסרט על [[קשרי הון שלטון עיתון]] - העיתונאי מסרב בטענה שדבר זה יסמן אותו בוול-סטריט, דבר שיפגע ביכולת שלו לקבל מידע ממקורות.
    
===התפוצצות הבועה הפיננסית===
 
===התפוצצות הבועה הפיננסית===

תפריט ניווט