שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוסף בית אחד ,  22:19, 6 במאי 2019
מ
שורה 10: שורה 10:  
[[רכב חשמלי|רכבים המונעים חשמל]] כוללים מכוניות, משאית קלות, רכבים חשמליים שכונתיים, אופנועים וקטנועים חשמליים, [[אופניים חשמליים]], קלנועיות, רכבי גולף, מלגזות ורכבים דומים.  
 
[[רכב חשמלי|רכבים המונעים חשמל]] כוללים מכוניות, משאית קלות, רכבים חשמליים שכונתיים, אופנועים וקטנועים חשמליים, [[אופניים חשמליים]], קלנועיות, רכבי גולף, מלגזות ורכבים דומים.  
   −
באופן היסטורי מכוניות חשמליות סבלו מבעיות של מחירי מצברים גבוהים, מרחקי נסיעה קצרים בין טעינה וטעינה,  זמני טעינה ממושכים של המצבר, ואורך חיים מוגבל של המצבר.  בעיות אלה גרמו לתפוצה מוגבלת של המכוניות. נשמעו גם טענות כלפי ייצרני הרכב הגדולים בארצות הברית כי הם מחבלים בכוונה בניסיונות של עצמם ואו אחרים (על ידי קניית טכנולוגיות חדשות, פטנטים וכו') לייצר רכב חשמלי. טיוטה, הונדה, פורד וג'נרל מוטורס יצרו כולם רכבים חשמליים בשנות ה-90 כדי להתמודד עם חוקי זיהום האוויר בקליפורניה. דוגמה ליוזמה בתחום היתה חברת "בטר פלייס" שניסתה לייצר תשתית לרכבים חשמליים שיכולים להחליף את המצבר החשמלי הריק במצבר חשמלי מלא בתוך מספר דקות.  בשנים האחרונות התגברו על בעיות אלה וחל ייצור המוני של כלי רכב חשמליים.  
+
באופן היסטורי מכוניות חשמליות סבלו מבעיות של מחירי מצברים גבוהים, מרחקי נסיעה קצרים בין טעינה וטעינה,  זמני טעינה ממושכים של המצבר, ואורך חיים מוגבל של המצבר.  בעיות אלה גרמו לתפוצה מוגבלת של המכוניות. נשמעו גם טענות כלפי ייצרני הרכב הגדולים בארצות הברית כי הם מחבלים בכוונה בניסיונות של עצמם ו/או אחרים (על ידי קניית טכנולוגיות חדשות, פטנטים וכו') לייצר רכב חשמלי. טיוטה, הונדה, פורד וג'נרל מוטורס יצרו כולם רכבים חשמליים בשנות ה-90 כדי להתמודד עם חוקי זיהום האוויר בקליפורניה. דוגמה ליוזמה בתחום הייתה חברת "בטר פלייס" שניסתה לייצר תשתית לרכבים חשמליים שיכולים להחליף את המצבר החשמלי הריק במצבר חשמלי מלא בתוך מספר דקות.  בשנים האחרונות התגברו על בעיות אלה וחל ייצור המוני של כלי רכב חשמליים.  
   −
נכון לדצמבר 2018 יש כ 5.3 מיליון מכוניות חשמליות מלאות ומכוניות היברידיות. {{הערה|Watson, Frank (2019-02-11). "December global electric vehicle sales set new record: S&P Global Platts data". S&P Global Platts. London. Retrieved 2019-02-11. At the end of 2018, some 5.3 million plug-in EVs were on the road A total of 1.45 million light-duty pure electric vehicles were sold in 2018.}} למרות ההתמקדמות העצומה בתחום, רק אחת מכל 250 מכוניות (0.4%) היא חשמלית. הכייון של השוק הוא מעבר למכוניות חשמליות לחלוטין.  
+
נכון לדצמבר 2018 יש כ-5.3 מיליון מכוניות חשמליות מלאות ומכוניות היברידיות. {{הערה|Watson, Frank (2019-02-11). "December global electric vehicle sales set new record: S&P Global Platts data". S&P Global Platts. London. Retrieved 2019-02-11. At the end of 2018, some 5.3 million plug-in EVs were on the road A total of 1.45 million light-duty pure electric vehicles were sold in 2018.}} למרות ההתקדמות העצומה בתחום, רק אחת מכל 250 מכוניות (0.4%) היא חשמלית. הכיוון של השוק הוא מעבר למכוניות חשמליות לחלוטין.  
   −
מכוניות חשמליות מונעות במצבר הן סוג של מכוניות חשמליות נטענות והן כיום הסוג הפופלארי ביותר. דוגמאות נוספות לטכנולוגיות דומות הם רכבים שאוצרים חשמל באמצעות [[גלגל תנופה]] או באמצעות על-מוליכים. דוגמאות נוספות לרכב המונע באמצעות מצבר אנרגיה הוא [[רכב המונע במימן]] או תאי דלק ו[[רכב המונע באוויר דחוס]].
+
מכוניות חשמליות מונעות במצבר הן סוג של מכוניות חשמליות נטענות והן כיום הסוג הפופולרי ביותר. דוגמאות נוספות לטכנולוגיות דומות הם רכבים שאוצרים חשמל באמצעות [[גלגל תנופה]] או באמצעות על-מוליכים. דוגמאות נוספות לרכב המונע באמצעות מצבר אנרגיה הוא [[רכב המונע במימן]] או תאי דלק ו[[רכב המונע באוויר דחוס]].
    
==פליטת גזי חממה, דלדול אנרגיה וזיהום==
 
==פליטת גזי חממה, דלדול אנרגיה וזיהום==

תפריט ניווט