שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,463 בתים ,  14:48, 4 באפריל 2019
יצירת דף עם התוכן "'''עיר ידידותית גיל''' היא עיר שמתאימה לאוכלוסיה בגיל המבוגר ומעודדת הזדקנות פעילה. בשנ..."
'''עיר ידידותית גיל''' היא עיר שמתאימה לאוכלוסיה בגיל המבוגר ומעודדת [[הזדקנות פעילה]].

בשנת 2007 יצאה לדרך תכנית בינלאומית של [[ארגון הבריאות העולמי]] בשם "ערים ידידותיות גיל". התכנית מכוונת לשתף את הזקנים במערכות הציבוריות, כך שיהיו חלק מהקהילה. התכנית עוסקת במגוון נושים כולל תעסוקה בשכר, התנדבות, תכנון פיזי של הישובים, תחבורה, דיור, תקשורת, מידע ועוד.

מטרות עיר כזו היא מניעת תוצאות שליליות של [[הזדקנות]], כמו בעיות בריאות שונות, [[בדידות]], אובדן עצמאות, בעיות בטחון אישי, [[עוני]] ועוד. ככל שמתחילים את הפעולות מוקדם יותר כך קל יותר למנוע השלכות אלה ולכן קהל היעד כולל לא רק אנשים זקנים אלא גם מבוגרים צעירים יותר.

הרעיון של הזדקנות פעילה נוגע לא רק להמשך עבודה בשכר אלא להשתתפות פעילה בכל המרחבים הציבוריים ו[[מוסד חברתי|מוסדות חברתיים]] ולכן יש צורך בהמשך פיתוח מיומניות חיים ו[[למידה לאורך החיים]] שיאפשרו לאנשים להשאר מעורבים לאורך זמן .

אנשים לקידום התכנית כוללים אנשים ממקצועות בריאות ורווחה אבל גם תחומים נוספים כמו תרבות, תעסוקה, תכנון עירוני, הנדסה, תחבורה, חינוך ועוד.

==ראו גם==
* [[עיר ידידותית לילדים]]
* [[אזורים כחולים]] - אזורים בהם אנשים ממשיכים לחיות בצורה פעילה ובריאה במשך שנים רבות.
* [[אורח חיים פעיל]]

==קישורים חיצונים==
* ד"ר רינת בן נון, מתכננת חברתית [https://bnmrinat.co.il/wp-content/uploads/2019/01/Age-friendly-City-Heb.pdf עיר ידידותית גיל תכניות ומדיניות עירונית בנושא הזדקנות], דצמבר 2018

[[קטגוריה:זקנה]]
[[קטגוריה:תכנון עירוני]]
[[קטגוריה:אקולוגיה עירונית]]
[[קטגוריה:קידום בריאות]]

תפריט ניווט