שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''ההשפעות הבריאותיות של סוכר''' מתייחסות לשורה של בעיות [[בריאות]] שמעורר '''[[סוכר]]''' ב[[מזון]], ובעיקר סוכר שמוסף ל[[מזון מעובד]] ול[[משקאות ממותקים]], בצורה מלאכותית- סוכר סמוי. הנזקים הבריאותיים של צריכת סוכר כוללים תרומה ל[[סוכרת]], [[השמנת יתר]], [[מחלות לב וכלי-דם]], עששת ועוד. בשנים האחרונות יש ביסוס מחקרי חזק יותר שמקשר הן קשר סטטיסטי ואת המנגנונים שבהם צריכת סוכר מהווה גורם סיכון מהותי ב[[תזונה המערבית]], ולכן ההמלצות של ארגוני בריאות ותזונה כמו [[ארגון הבריאות העולמי]], הן להפחית בצריכת סוכרים אלו כחלק מ[[תזונה בריאה]]. לגבי רוב בעיות הבריאות הכוונה היא לסוכר מוסף או סוכר חופשי - סוכר שנמצא ב[[משקאות ממותקים]] כולל מיצי פירות, ממתקים, מעדני חלב שונים, עוגות ומוצרי מאפה שונים. סוכר שקיים בפירות שלמים וסוכר בחלב לא נחשב כסוכר מזיק, בגלל שתהליך העיכול שלו הוא שונה. ארגוני בריאות מתחילים גם לקשר בין סוכר וסרטן וסוכר ואלצהיימר וממליצים להפחית צריכת סוכר ו[[מזון מהיר]] ו[[מזון מעובד]] ולהעדיף דיאטה עשירה בירקות, פירות, [[דגנים מלאים]] ו[[קטניות]].  
+
'''ההשפעות הבריאותיות של סוכר''' מתייחסות לשורה של בעיות [[בריאות]] שמעורר '''[[סוכר]]''' ב[[מזון]], ובעיקר סוכר שמוסף ל[[מזון מעובד]] ול[[משקאות ממותקים]], בצורה מלאכותית- סוכר סמוי. הנזקים הבריאותיים של צריכת סוכר כוללים תרומה ל[[סוכרת]], [[השמנת יתר]], [[מחלות לב וכלי-דם]], עששת. כמו כן יש מחקרים המצביעים על קשר בין צריכת סוכר למספר סוגי סרטן ולאלצהיימר. בשנים האחרונות יש ביסוס מחקרי חזק יותר שמקשר הן מבחינה סטטיסטית ואת המנגנונים שבהם צריכת סוכר מהווה [[גורם סיכון בריאותי]] חשוב ב[[תזונה המערבית]], ולכן ההמלצות של ארגוני בריאות ותזונה כמו [[ארגון הבריאות העולמי]], וארגוני לב וסרטן הן להפחית בצריכת סוכרים אלו כחלק מ[[תזונה בריאה]].  
 +
 
 +
לגבי רוב בעיות הבריאות, הכוונה היא לסוכר מוסף או סוכר חופשי - סוכר שנמצא ב[[משקאות ממותקים]] כולל מיצי פירות, ממתקים, מעדני חלב שונים, עוגות ומוצרי מאפה שונים. סוכר שקיים בפירות שלמים וסוכר בחלב לא נחשב לרוב כסוכר מזיק, בגלל שתהליך העיכול שלו הוא שונה. וממליצים להפחית צריכת [[משקאות ממותקים]] ולהפחית צריכת סוכר ו[[מזון מהיר]] ו[[מזון מעובד]], ולהעדיף דיאטה עשירה בירקות, פירות, [[דגנים מלאים]] ו[[קטניות]].  
    
==סוכר טבעי, סוכר חופשי וסוכר מוסף==
 
==סוכר טבעי, סוכר חופשי וסוכר מוסף==

תפריט ניווט