שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 113 בתים ,  10:53, 11 בפברואר 2019
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''מניעת סרטן''' היא פעילות למניעה של תחלואה ב[[סרטן|מחלות סרטן]] דרך צעדים הקשורים ל[[בריאות הציבור]], [[קידום בריאות]] ו[[רפואה מונעת]]. צעדים אלה יכולים להיות ברמות שונות - צעדים אישיים כמו [[עישון|המענות מעישון]] או [[שינוי הרגלי תזונה]], צעדים קהילתיים (לדוגמה קהילת הורים לשיפור התזונה בשכונה) עירוניים, ארציים אזוריים או כלל עולמיים.  
+
'''מניעת סרטן''' (Cancer Prevention) היא פעילות למניעה של תחלואה ב[[סרטן|מחלות סרטן]] דרך צעדים הקשורים ל[[קידום בריאות]], [[רפואה מונעת]] ו[[בריאות הציבור]]. צעדים אלה יכולים להיות ברמות שונות - צעדים אישיים כמו [[עישון|המענות מעישון]] או [[שינוי הרגלי תזונה]], צעדים קהילתיים (לדוגמה קהילת הורים לשיפור התזונה בשכונה), עירוניים, ארציים אזוריים או כלל עולמיים.  
   −
המלצות מרכזיות למניעת סרטן של גופי בריאות כוללים - [[מניעת עישון]] ו[[גמילה מעישון]]; שינוי הרגלי תזונה -  אכילה של דיאטה עשירה בירקות, פירות, [[דגנים מלאים]] ו[[קטניות]], [[השמנה|שמירה על משקל בטווח בריא]],  הימנעות [[משקאות ממותקים|ממשקאות ממותקים]], הגבלת צריכה של [[מזון מהיר]] בעיקר עם [[שומן רווי]] ו[[סוכר], הפחתת צריכה של [[בשר אדום]]; הפחתת חשיפה ל[[זיהום אוויר]] ול[[עישון פסיבי]] והפחתת חשיפה עודפת לשמש.   
+
המלצות מרכזיות למניעת סרטן של גופי בריאות כוללים - [[מניעת עישון]] ו[[גמילה מעישון]]; שינוי הרגלי תזונה -  אכילה של דיאטה עשירה בירקות, פירות, [[דגנים מלאים]] ו[[קטניות]], [[השמנה|שמירה על משקל בטווח בריא]],  הימנעות [[משקאות ממותקים|ממשקאות ממותקים]], הגבלת צריכה של [[מזון מהיר]] בעיקר עם [[שומן רווי]] ו[[סוכר]], הפחתת צריכה של [[בשר אדום]]; הפחתת חשיפה ל[[זיהום אוויר]] ול[[עישון פסיבי]] והפחתת חשיפה עודפת לשמש.   
   −
קיימים גם צעדים רבים שקהילות, רשויות מקומיות או ממשלות יכולות לבצע. לדוגמה צעדי מדיניות להפחתת [[זיהום אוויר מתחבורה]] (תקנים יותר טובים, עידוד [[תחבורה ציבורית]], [[שבילי אופניים]]) והפחתת [[זיהום תעשייתי]], [[הצללה במרחב העירוני]] להפחתת [[סרטן עור]]; עידוד [[תחבורה פעילה]]; שיפור מודעות ועיצוב למען [[תזונה בריאה]] (לדוגמה מגבלות על [[שיווק מזון לילדים ולבני נוער|שיווק של מזון לא בריא לילדים]]); הקפדה על תקנים של [[חומרי הדברה]] ועוד.  
+
קיימים גם צעדים רבים שקהילות, רשויות מקומיות או ממשלות יכולות לבצע. לדוגמה צעדי מדיניות להפחתת [[זיהום אוויר מתחבורה]] (תקנים יותר טובים, עידוד [[תחבורה ציבורית]], [[שבילי אופניים]]) והפחתת [[זיהום תעשייתי]], [[הצללה במרחב העירוני]] להפחתת [[סרטן עור]]; עידוד [[תחבורה פעילה]]; שיפור מודעות ועיצוב למען [[תזונה בריאה]] (לדוגמה מגבלות על [[שיווק מזון לילדים ולבני נוער|שיווק של מזון לא בריא לילדים]]); הקפדה על תקנים של [[חומרי הדברה]], ביצוע בדיקות מקדימות ועוד.  
    
==צעדים אישיים למניעת סרטן==
 
==צעדים אישיים למניעת סרטן==
לפי האגודה האמריקאית לחקר הסרטן (AICR), בעקבות סיכום של אלפי מחקרים בתחום, ניתן למנוע לפחות שליש ממקרי התחלואה בסרטן על ידי שינוי או שמירה על אורחות חיים לפי עשרת הכללית הבאים:{{הערה|[http://www.aicr.org/reduce-your-cancer-risk/recommendations-for-cancer-prevention/ CANCER PREVENTION RECOMMENDATIONS], AICR}}
+
לפי האגודה האמריקאית לחקר הסרטן (AICR), בעקבות סיכום של אלפי מחקרים בתחום, ניתן למנוע לפחות שליש ממקרי התחלואה בסרטן על ידי שינוי או שמירה על אורחות חיים לפי עשרת הכללית הבאים:{{הערה|[http://www.aicr.org/reduce-your-cancer-risk/recommendations-for-cancer-prevention CANCER PREVENTION RECOMMENDATIONS],האגודה האמריקאית לחקר הסרטן, AICR}}
 
# [[השמנה|שמירה על משקל בטווח בריא]], והימנעות מצבירת עודף משקל עם העליה בגיל.  
 
# [[השמנה|שמירה על משקל בטווח בריא]], והימנעות מצבירת עודף משקל עם העליה בגיל.  
 
# ביצוע [[פעילות גופנית]] לפחות 30 דקות ביום
 
# ביצוע [[פעילות גופנית]] לפחות 30 דקות ביום

תפריט ניווט