שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "בינהם" ב־"ביניהם"
שורה 1: שורה 1: −
'''משבר המים במזרח התיכון''' הוא מחסור במים ב[[מזרח התיכון]], אשר מהווה חלק מ[[משבר המים העולמי]]. משבר המים במזרח התיכון נובע ממספר [[תהליך ארוך טווח|תהליכים ארוכי טווח]] בינהם [[גידול אוכלוסין]] מהיר, ועליה ב[[צמיחה כלכלית]] שמביאה לגידול בצריכת המים לנפש. שני גורמים אלה גוררים עליה בצריכת המים במדינות רבות. במקביל יש פגיעה במאגרים שונים עקב [[שאיבת יתר]], [[המלחת מי תהום]] ו[[זיהום מים]]. חלק ממדינות המזרח התיכון מקבלות את מקורות המים שלהם מנהרות שמוצאם מחוץ לאיזור, וייבוש או הקמת סכרים על נהרות אלה מוריד את רמת המים בהם בצורה משמעותית. תהליך שלישי שמתרחש הוא [[שינויי אקלים במזרח התיכון]] ותהליכי [[מדבור]] שגורמים לירידה של פחות גשמים, אידוי רב יותר והמלחת מאגרים. המשבר מוחמר עקב [[שחיתות]], מלחמות ומלחמות אזרחים שמונעת טיפול ו[[תכנון ארוך טווח]]. סיבה נוספת להחרפת המשבר היא מדיניות [[חקלאות בת קיימא|חקלאות לא מקיימת]] כמו השקעה בגידולים חקלאיים בזבזניים במים או העדפת חקלאות [[דגנים]] באקלים שלא מתאים לכך.  
+
'''משבר המים במזרח התיכון''' הוא מחסור במים ב[[מזרח התיכון]], אשר מהווה חלק מ[[משבר המים העולמי]]. משבר המים במזרח התיכון נובע ממספר [[תהליך ארוך טווח|תהליכים ארוכי טווח]] ביניהם [[גידול אוכלוסין]] מהיר, ועליה ב[[צמיחה כלכלית]] שמביאה לגידול בצריכת המים לנפש. שני גורמים אלה גוררים עליה בצריכת המים במדינות רבות. במקביל יש פגיעה במאגרים שונים עקב [[שאיבת יתר]], [[המלחת מי תהום]] ו[[זיהום מים]]. חלק ממדינות המזרח התיכון מקבלות את מקורות המים שלהם מנהרות שמוצאם מחוץ לאיזור, וייבוש או הקמת סכרים על נהרות אלה מוריד את רמת המים בהם בצורה משמעותית. תהליך שלישי שמתרחש הוא [[שינויי אקלים במזרח התיכון]] ותהליכי [[מדבור]] שגורמים לירידה של פחות גשמים, אידוי רב יותר והמלחת מאגרים. המשבר מוחמר עקב [[שחיתות]], מלחמות ומלחמות אזרחים שמונעת טיפול ו[[תכנון ארוך טווח]]. סיבה נוספת להחרפת המשבר היא מדיניות [[חקלאות בת קיימא|חקלאות לא מקיימת]] כמו השקעה בגידולים חקלאיים בזבזניים במים או העדפת חקלאות [[דגנים]] באקלים שלא מתאים לכך.  
    
* בשנים 2008-2011 היה של משבר מים בסוריה, עקב בצורת, הקמת סכרים על ידי טורקיה, ניהול מים לא נכון על ידי הסורים ועוד. המשבר גרם לגל של פליטים חקלאיים מצפון סוריה. דבר זה  היה אחד הגורמים ל[[מלחמת האזרחים בסוריה]].  
 
* בשנים 2008-2011 היה של משבר מים בסוריה, עקב בצורת, הקמת סכרים על ידי טורקיה, ניהול מים לא נכון על ידי הסורים ועוד. המשבר גרם לגל של פליטים חקלאיים מצפון סוריה. דבר זה  היה אחד הגורמים ל[[מלחמת האזרחים בסוריה]].  

תפריט ניווט