שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 61 בתים ,  00:49, 10 בינואר 2019
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''צו חירום ממשלתי''' (באנגלית: '''Emergency decree''' ולעתים גם '''Enabling act''') פירושו שטר הוראה ממשלתי הנשלח לרשויות מדיניות מתאימות לביצוע פעולה מסוימת תוך זמן קצר מאד (לרוב, תוך יום עד חודש לכל היותר). לעיתים הצו גם מביא לשינוי ספר החוקים של [[מדינה]] נתונה.
+
'''צו חירום ממשלתי''' (באנגלית: emergency decree ולעתים גם enabling act) פירושו שטר הוראה ממשלתי הנשלח לרשויות מדיניות מתאימות לביצוע פעולה מסוימת תוך זמן קצר מאד (לרוב, תוך יום עד חודש לכל היותר). ייתכן כי הצו גם יביא לשינוי ספר החוקים של [[מדינה]] נתונה.
   −
ישנה הסכמה רחבה כי צו חירום ממשלתי הוא כלי רב עוצמה ומסוכן שיש להשתמש בו במקרים נדירים ביותר ובעבור בעיות דחופות שיכולות לפגוע בציבור הכללי של מדינה מסוימת (כולל מיעוטים וללא סייגים בעניין זה). באם צו חירום ממשלתי גורם לפגיעה במיעוטים, סביר כי הוא אנטי-דמוקרטי. עם עלייתו של אדולף היטלר לשלטון ברפובליקת ויימאר (הכינוי ל[[גרמניה]] בין [[מלחמת העולם הראשונה]] עד עלייתו של [[אדולף היטלר]] לשלטון) השתמשו חברי [[היווצרות המפלגה הנאצית|המפלגה הנאצית]] ב"צווי חירום" או "חוקי חירום" דרמטיים שונים, בכדי למוטט בהדרגה אך במהירות, את כל האופוזיציה הפוליטית ובראשה המפלגה הקומוניסטית של רפובליקת ויימאר ולצורך פגיעה במיעוטים באופן אנטי-דמוקרטי בעליל תוך התעלמות וברוטאליות כלפי המוחים על צווי חירום אלה.
+
ישנה הסכמה רחבה כי צו חירום ממשלתי הוא כלי רב עוצמה ומסוכן שיש להשתמש בו במקרים נדירים ביותר ובעבור בעיות שיכולות לפגוע בציבור הכללי של מדינה מסוימת (כולל מיעוטים וללא סייגים בעניין זה). באם צו חירום ממשלתי גורם לפגיעה במיעוטים, סביר כי הוא אנטי-דמוקרטי. ברפובליקת ויימאר השתמשו חברי [[היווצרות המפלגה הנאצית|המפלגה הנאצית]] ב"צווי חירום" או "חוקי חירום" דרמטיים שונים, בכדי למוטט בהדרגה אך במהירות, את כל האופוזיציה הפוליטית ובראשה המפלגה הקומוניסטית של רפובליקת ויימאר ולצורך פגיעה במיעוטים באופן אנטי-דמוקרטי בעליל תוך התעלמות וברוטאליות כלפי המוחים על צווי חירום אלה. שימוש תכוף מדי בצוי חירום עלול להפחית מכוחם. צו חירום ממשלתי מקבל את כוחו מ[[שקיעה בסמכות]].
   −
במדינת ישראל סביר שהממשלה צריכה להשתמש בצו חירום ממשלתי בכדי להורות על ביצוע [[נתיב תחבורה ציבורית|נתצ"ים]] בכלל הרחובות המרכזיים של כלל ערי ישראל ולהורות על תפעול אוטובוסים מצד כל [[חברות אוטובוסים בישראל|חברות האוטובוסים בישראל]] תוך חודש בלבד בכל הקווים הללו, זאת תוך סבסוד הוצאותיהן של החברות השונות והטלת קנסות על חברות שיפגרו בהשלמת התכנית (לאחר ביצוע הנת"צים ניתן לעדכן נוסעים על קווים אלה במהירות דרך עדכון [[בסיס נתונים|בסיסי נתונים]] של אפליקציות). כל זאת למען רווחת האזרחים והקטנת כמות [[פקקי תנועה בישראל|פקקי התנועה בישראל]] וצמצום [[בעיות חנייה בישראל|בעיות החנייה הגואות בישראל]]. סייג למימוש זה הוא רחובות שבהן מתוכננת או נבנית רכבת קלה.
+
במדינת ישראל סביר שהממשלה צריכה להשתמש בצו חירום ממשלתי בכדי להורות על ציור [[נתיב תחבורה ציבורית|נתצ"ים]] בכלל הרחובות המרכזיים של כלל ערי ישראל ולהורות על תפעול אוטובוסים מצד כל [[חברות אוטובוסים בישראל|חברות האוטובוסים בישראל]] תוך חודש בלבד בכל הקווים הללו, זאת תוך סבסוד הוצאותיהן של החברות השונות והטלת קנסות על חברות שיפגרו בהשלמת התכנית (לאחר ציור הנת"צים ניתן לעדכן נוסעים על קווים אלה במהירות דרך עדכון [[בסיס נתונים|בסיסי נתונים]] של אפליקציות) --- כל זאת למען רווחת האזרחים והקטנת כמות [[פקקי תנועה בישראל|פקקי התנועה בישראל]] וצמצום [[בעיות חנייה בישראל|בעיות החנייה הגואות בישראל]]. סייג למימוש זה הוא רחובות שבהן מתוכננת או נבנית רכבת קלה.
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==
6,923

עריכות

תפריט ניווט