שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,821 בתים ,  06:11, 17 בדצמבר 2018
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''המוסד לביטוח לאומי''' הוא ארגון ממשלתי ישראלי העוסק באספקת רמות של הגנה מפני סיכונים כלכליים שונים. לארגון תפקיד מרכזי בתחום הרווחה והביטחון הסוציאלי בישראל, אשר מוציא לפועל חוקים סוציאליים שונים כגון חוק הביטוח הלאומי, חוק הבטחת הכנסה, חוק מס מקביל, חוק ביטוח בריאות ממלכתי ועוד. בנוסף לכך, נמצאים גם התשלומים למשרתים במילואים ולמתנדבים באחריות הביטוח הלאומי. פעילות המוסד לביטוח לאומי ממומנת על ידי [[משרד האוצר]] ודמי ביטוח לאומי שמשלמים על פי חוק העובדים והמעסיקים במשק. המוסד לביטוח לאומי הוקם בשנת 1954 במסגרת הנהגת ביטוח לאומי במדינת ישראל.  
+
'''המוסד לביטוח לאומי''' הוא ארגון ממשלתי ישראלי העוסק באספקת רמות של הגנה מפני סיכונים כלכליים שונים.
 +
 
 +
לארגון תפקיד מרכזי בתחום הרווחה והביטחון הסוציאלי בישראל והוא פועל מכוח חוקים סוציאליים שונים כגון חוק הביטוח הלאומי, חוק הבטחת הכנסה, חוק מס מקביל, חוק ביטוח בריאות ממלכתי ועוד.
 +
 
 +
בנוסף לכך, נמצאים גם התשלומים למשרתים במילואים ולמתנדבים באחריות הביטוח הלאומי. פעילות המוסד לביטוח לאומי ממומנת על ידי [[משרד האוצר]] ודמי ביטוח לאומי שמשלמים על פי חוק העובדים והמעסיקים במשק. המוסד לביטוח לאומי הוקם בשנת 1954 במסגרת הנהגת ביטוח לאומי במדינת ישראל.  
    
=== ענפי המוסד לביטוח לאומי ===
 
=== ענפי המוסד לביטוח לאומי ===
   
* ביטוח אבטלה
 
* ביטוח אבטלה
 
* ביטוח אימהות
 
* ביטוח אימהות
שורה 13: שורה 16:  
* ביטוח סיעוד
 
* ביטוח סיעוד
 
* ביטוח שאירים
 
* ביטוח שאירים
 +
 +
==ביקורת על הביטוח הלאומי בישראל==
 +
כלפי הביטוח הלאומי בישראל הפונו מספר ביקורות:
 +
 +
# טיפול לא יעיל באזרחים ישראלים המעוניינים לעזוב את ישראל באופן זמני או כללי - נכון לשנת 2018 ניתן להגיש את כלל טפסי הביטוח הלאומי באופן מקוון אך הטופס בו מצהירים על עזיבה [https://www.btl.gov.il/%D7%98%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%9D%20%D7%95%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/forms/insurance_forms/Pages/kviatToshvut.aspx "שאלון לקביעת תושבות לשוהה בחו"ל" (627)] הוא הטופס היחיד או בין היחידים אותם לא ניתן למלא דרך האתר ונדרש לקבלו באופן לא אקולוגי (ביחס למהפכה הדיגיטלית), למלאו בכתב יד ולהגישו לסניף אליו המדינה משייכת אזרח לפי כתובת מגוריו הרשמית.
 +
# כיול ריבית על חובות; [[אנטי-ריבית|המתנגדים לריבית]] טוענים כי עצם השימוש בריבית על חובותיהם של עצמאיים הנמצאים בתקופות הכנסה מעטות מכל סיבה שתהיה מסכנת את הישרדותם (מצד אחד תשלום גבוהה בעת הכנסה סבירה ומצד שני ריבית על חובות בתקופת הכנסה מועטה).
 +
# דמי עלות חודשיים בסיסיים גבוהים למי שמוגדר "לא עובד" (גבוהים אף מדמי העלות החודשיים למי שמוגדר "עובד עצמאי") למשל בשל בעיה נפשית, גופנית, או גופנית-נפשית שלא מוכרת על ידי הביטוח הלאומי.
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
* [[ביטוח לאומי]]
 
* [[ביטוח לאומי]]
 +
* [[התנגדות לריבית]]
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
6,923

עריכות

תפריט ניווט