שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 5 בתים ,  14:29, 23 בנובמבר 2018
מ
שורה 7: שורה 7:     
==רקע==
 
==רקע==
רוב האנשים שחיים כיום, חיים באחת מ-3 צורות יישוב - ערים, [[פרבור|פרברים]] וכפרים. במשך מאות השנים האחרונות קיים תהליך של [[עיור]] - מעבר מהכפרים לערים. [[המהפכה התעשייתית]] התקמדה בערים דבר שהאיץ נזקים סביבתיים שונים והפך את האנושות לתלויה יותר ב[[דלקים מחצביים]] לקיומה - [[זיהום תעשייתי]] ממפעלים, [[כריית]] חומרי גלם שונים הנדרשים למפעלים בעיר ולשם בניים תשתיות ובתים בעיר, [[זיהום מתחבורה]], פליטה של [[זיהום אוויר]] לשם ייצור חשמל שמועבר לערים, תשתיות תחבורה בין הערים, [[זיהום מים]], [[זיהום קרקע]] , [[זיהום רעש]] ו[[זיהום אור]].  
+
רוב האנשים שחיים כיום, חיים באחת מ-3 צורות יישוב - ערים, [[פרבור|פרברים]] וכפרים. במשך מאות השנים האחרונות קיים תהליך של [[עיור]] - מעבר מהכפרים לערים. [[המהפכה התעשייתית]] התמקדה. בערים דבר שהאיץ נזקים סביבתיים שונים והפך את האנושות לתלויה יותר ב[[דלקים מחצביים]] לקיומה - [[זיהום תעשייתי]] ממפעלים, [[כריית]] חומרי גלם שונים הנדרשים למפעלים בעיר ולשם בניית תשתיות ובתים בעיר, [[זיהום מתחבורה]], פליטה של [[זיהום אוויר]] לשם ייצור חשמל שמועבר לערים, תשתיות תחבורה בין הערים, [[זיהום מים]], [[זיהום קרקע]] , [[זיהום רעש]] ו[[זיהום אור]].  
   −
[[קובץ:Hillside_deforestation_in_Rio_de_Janeiro.jpg|ממוזער|שמאל|דוגמה מובהקת לעיר שאינה בת קיימא, ניכרת כריתה מסיבית של יערות הגשם, סמוך ל[[ריו דה ז'ניירו]], [[ברזיל]] - ינואר 2009]]
+
[[קובץ:Hillside_deforestation_in_Rio_de_Janeiro.jpg|ממוזער|שמאל|דוגמה מובהקת לעיר שאינה בת קיימא, ניכרת כריתה מסיבית של יערות הגשם, סמוך ל[[ריו דה ז'ניירו]], [[ברזיל]] - ינואר 2009.]]
תהליכים אלה של השפעות סביבה, לא נוצרו רק בגלל קיום הערים עצמן אלא גם מהאופי התעשייתי של הערים והכלכלה האנושית, וכן מעצם הגידול של הערים שהתאפשר תודות לתהליכי [[שיפורים טכנולוגיים]], התפתחות של [[חקלאות תעשייתית]], מגמות [[גידול אוכלוסין]], [[תכנון מוטה מכוניות]] ועוד. לדוגמה ללא חקלאות תעשיתית ו[[מיכון החקלאות]] רוב האנושות היתה עדיין צריכה לעבוד ב[[חקלאות]] ומגורים בעיר היו הופכים דבר לא מעשי. כמו כן במהלך המאה ה-20 השתנה האופי של ערים רבות - תהליכים של [[פרבור]] שנבעו בצורה נרחבת עקב שימוש גדל ב[[מכוניות]] שינו את המבנה ואת התפקוד של ערים והגדילו את השימוש במשאבים כולל השטח שערים תופסות, וכמות המשאבים שאנשים צורכים.  
+
תהליכים אלה של השפעות סביבה, לא נוצרו רק בגלל קיום הערים עצמן אלא גם מהאופי התעשייתי של הערים והכלכלה האנושית, וכן מעצם הגידול של הערים שהתאפשר תודות לתהליכי [[שיפורים טכנולוגיים]], התפתחות של [[חקלאות תעשייתית]], מגמות [[גידול אוכלוסין]], [[תכנון מוטה מכוניות]] ועוד. לדוגמה ללא חקלאות תעשייתית ו[[מיכון החקלאות]] רוב האנושות הייתה עדיין צריכה לעבוד ב[[חקלאות]] ומגורים בעיר היו הופכים דבר לא מעשי. כמו כן במהלך המאה ה-20 השתנה האופי של ערים רבות - תהליכים של [[פרבור]] שנבעו בצורה נרחבת עקב שימוש גדל ב[[מכוניות]] שינו את המבנה ואת התפקוד של ערים והגדילו את השימוש במשאבים כולל השטח שערים תופסות, וכמות המשאבים שאנשים צורכים.
    
==צעדים לקראת ערים בנות קיימא==
 
==צעדים לקראת ערים בנות קיימא==

תפריט ניווט