שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
התמונות מהשטח מגלות שהגינון הציבורי המקובל בישראל כיום לא תמיד מיטיב עם האדם ועם הסביבה. עם זאת, נדמה שבשנים האחרונות מודלים חלופיים הולכים ותופסים אט-אט את מקומו – החל בישובים שמאמצים עקרונות של גינון בר-קיימא בסיוע מומחים בתחום, דרך הפסקת הריסוס בריאות ירוקות, הכרזה על אתרי טבע עירוני והשבת מיני בר בשיתוף הקהילה ועד ל[[גינות קהילתיות]] ו[[יערות מאכל]], שבהם תושבים מגדלים מזון עבור הקהילה המקומית ומשפיעים לטובה על [[המרחב הציבורי]]<ref>http://zavit.org.il/%D7%92%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%99-%D7%91%D7%AA-%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%90/</ref>.
+
גינון עירוני בר קיימא''' עוסק בהסבת הגינון העירוני, כחלק מ[[טבע עירוני]] להיות [[קיימות|בר קיימא]] כחלק מנושא רחב יותר של [[חקלאות בת קיימא]] ו[[ערים בנות קיימא]].
 +
 
 +
הגינון הציבורי המקובל בישראל כיום לא תמיד מיטיב עם האדם ועם הסביבה. עם זאת, נדמה שבשנים האחרונות מודלים חלופיים הולכים ותופסים אט-אט את מקומו – החל בישובים שמאמצים עקרונות של גינון בר-קיימא בסיוע מומחים בתחום, דרך הפסקת שימוש ב[[חומרי הדברה]] בריאות ירוקות, הכרזה על אתרי [[טבע עירוני]] והשבת מיני בר בשיתוף הקהילה ועד ל[[גינות קהילתיות]] ו[[יערות מאכל]], שבהם תושבים מגדלים מזון עבור הקהילה המקומית ומשפיעים לטובה על [[המרחב הציבורי]]<ref>http://zavit.org.il/%D7%92%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%99-%D7%91%D7%AA-%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%90/</ref>.
 +
 
 +
==ראו גם==
 +
* [[חקלאות בת קיימא]]
 +
* [[טבע עירוני]]
 +
* [[פרמקלצ'ר עירוני]]
 +
* [[טבע עירוני בישראל]]
    
<embedvideo service="youtube">https://www.youtube.com/watch?v=xfLEcOVz3co</embedvideo>
 
<embedvideo service="youtube">https://www.youtube.com/watch?v=xfLEcOVz3co</embedvideo>
 +
 +
    
== הערות שוליים ==
 
== הערות שוליים ==
 +
{{הערות שוליים}}
 +
 +
[[קטגוריה:אקולוגיה עירונית]]
 +
[[קטגוריה: עירוניות מתחדשת]]
 +
[[קטגוריה:מזון]]
 +
[[קטגוריה:קהילות]]
 +
[[קטגוריה:חקלאות מקיימת]]
 +
[[קטגוריה:סביבה וילדים]]
 +
[[קטגוריה:מזון אורגני]]
 +
[[קטגוריה:פתרונות]]

תפריט ניווט