שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 78: שורה 78:     
==עולם מלא==
 
==עולם מלא==
 +
* הנחה אחת - העולם מלא בדברים  - יסודות כימיים, תרכובות, כוכבים ופלנטות, יצורים חיים למינהם  - צמחים, בעלי חיים, חיידקים , בני אדם; מערכות אקולוגיות וגיאופיזיות; כלים, תשתית ומכונות, חברות, מוסדות חברתיים, תרבויות, שפות, ספרים וצורות אחרות של שמירת מידע, רעיונות ונורמות.
 +
* הנחה שנייה - בגלל החוק השני של התמורדינמיקה לגבי רוב דברים (כולל חלק מהתרכובות) יש צורך בזרם מתמיד של אנרגיה כדי לשמור על המבנה שלהם. לדוגמה יצורים חיים חייבים לאכול כדי לקבל אנרגיה כדי לתחזק את הגוף שלהם. מכונות חייבות לעבור בדיקות ותיקונים תקופתיים כדי להמשיך לעבוד.
 +
* הנחה שלישית -דברים מקיימים איטראקציות זה עם זה.  לדוגמה יבשות נתקעות זו בזו, המים משנים את מבנה ההרים, צמחים קולטים תרכובות כימיות מהאדמה, בעלי חיים אוכלים צמחים, בעלי חיים אוכלים בעלי חיים אחרים, בעלי חיים מזדווגים, בני אדם יוצרים יחד מוסדות חברתיים כדי לשתף פעולה, בני אדם מייצרים מסגרות פוליטיות כדי לקבל הגנה מפני קבוצות של אנשים אחרים, בני אדם מוכנים להלחם והלרוג אנשים אחרים במטרה להגן על המסגרות התרבויות והפוליטיות שלהם. מערכות אקולוגיות מטהרות מים או מסייעות לגשם לחלחל לאדמה, בני אדם מייצרים מכונות, בני אדם משתמשים במכונות כדי לייצר מוצרים, בני אדם מדברים זה עם זה.

תפריט ניווט