שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 76: שורה 76:     
* מיסוי מלכודת רווחה - דרך לקיחת הזמן של הנזקק - בסיוע לאחרים, בלימוד עצמי, ואולי בפעילות גופנית.
 
* מיסוי מלכודת רווחה - דרך לקיחת הזמן של הנזקק - בסיוע לאחרים, בלימוד עצמי, ואולי בפעילות גופנית.
  −
==העולם מלא==
  −
הנחה אחת - העולם מלא בדברים - עצים, בני אדם, בעלי חיים, מערכות אקולוגיות, מערכות גאולוגיות, מבנים חברתיים.
  −
הנחה שתיים - חלק מהדברים מקיימים אינטרקרציה זה עם זה לדוגמה בעלי חיים אוכלים צמחים, בעלי חיים אוכלים בעלי חיים אחרים, יצורים מזווגים זה עם זה ומולידים ילדים, אנשים מבוגרים מחנכים ילדים, אנשים קונים מוצרים, אנשים מייצרים מוצרים, אנשים הורגים אנשים, אנשים משתמשים בכלים ומכונות כדי לייצר מוצרים או שירותים , אנשים מתאגדים ליחידות פוליטיות כמו כפר, נגידות, שבט, מדינה ומוכנים להגן על יחידות אלה מפני יחידות דומות אחרות.
  −
הנחה שלוש החוקים השולטים באינטרקאציות מוגבלים על ידי חוקי פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ולפעמים גם פסיכולוגיה וסוציולוגיוה. לדוגמה כימיה מגדירה מהם הכללים שבהם תהיה אינטרקציה בין יסודות כימייים ליצירת תרכובות ומהם הכללים שתרכובות אלו יגיבו.
  −
הנחה חמש - לרוב הדברים בעולם יש מבנה , והקיום ואיכות התפקוד שלהם כדברים תלוי בשמירה על שלמות המבנה הפנימי הזה. לדוגמה מבנה קשיח אצל בעלי חיים צמחים ויצורים חיים אחרים. מבנה של מכונות, של תשתיות, וכו'. דבר דומה קיים בקרב מבנים חברתיים או מערכות אקולוגית או קהילת דבורים אם כי שם הדברים הם יותר גמישים ויש אפשרות להחלפת חלקים גדולים יותר בתוך המבנה. דברים שאין להם מבנה ברור בהכרח כוללים מבנים גאופיזיים - שהמנבה שלהם יכול להשנות לדבר אחר.
  −
הנחה שש - בגלל החוק השני של התרמודינמיקה שמירה על מבנה מחייבת השקעה של אנרגיה
  −
הנחה שבע - אינטרקציה בין שני דברים תוביל לשינוי של אחד מהם, לא תהיה כל השפעה, או שינוי של שניהם. האינטראקציה יכולה לגרום להרס של הדבר האחד או שניהם. לדוגמה יצור חי שטורף צמח אחר משנה את התפקוד שלו ויכול להרוג אותו. לדוגמה הזדווגות יכולה להוביל להריון.
  −
הנחה שמונה - זיהום - יש מעט דברים שהם אידאליים לאינטרקציה - אבל הדברים תלויים בריכוז - פחות מידי ממשהו יכול להזיק לקיום של הדבר ויותר מידי ממשהו יכול להזיק לדבר. מים הם דבר חיוני ופחות מידי מים יגרמו למוות של יצור חי. צריכה של יותר מידי מים תוביל להרעלת מים. באופן דומה אינטרקציה עם כל חומר אחר וכנראה אינטרקציה באופו כללי יכולה להיות בכמות קטנה מידי או גדולה מידי.
  −
הנחה תשע - המטרה של כלל היצורים החיים היא לשרוד ולהתרבות, כפי שהדבר מובע על ידי חוקי האבולוציה.
 

תפריט ניווט