שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''ארגון הסחר העולמי''' World Trade Organization, WTO הוא ארגון בינלאומי שמטרתו ניהול יישום וקידום [[הסכמי סחר]] בין מדינות ושל [[סחר בינלאומי]]. הארגון נוסד ב-1 בינואר 1995, והחליף את מנגנון הסכמי הסחר שקדם לו, ההסכם הכללי בדבר תעריפים וסחר, הסכמי גאטט (General Agreement on Tariffs and Trade או GATT).
+
'''ארגון הסחר העולמי''' (באנגלית: '''World Trade Organization''' ובקיצור: '''WTO''') הוא ארגון בינלאומי שמטרתו ניהול יישום וקידום [[הסכמי סחר]] בין מדינות ושל [[סחר בינלאומי]]. הארגון נוסד ב-1 בינואר 1995, והחליף את מנגנון הסכמי הסחר שקדם לו, ההסכם הכללי בדבר תעריפים וסחר, הסכמי גאטט (General Agreement on Tariffs and Trade או GATT).
    
==היסטוריה==
 
==היסטוריה==
הארגון נוסד ב-1986 בסבב השיחות של GATT באורוגוואי. עד אז היווה GATT מנגנון לפיקוח על סחר בינלאומי. עיקר תפקידו היה להוריד ולבטל מכסים, בהסכמת המדינות החברות. אולם, ב-1986, החליטו המדינות החברות ב-GATT  להפוך אותו לארגון הסחר העולמי.
+
ההחלטה על הקמת הארגון התרחשה בשנת 1986 בסבב השיחות של GATT באורוגוואי. עד הקמת הארגון בפועל (ב-1995) היווה GATT מנגנון לפיקוח על סחר בינלאומי. עיקר תפקידו היה להוריד ולבטל מכסים, בהסכמת המדינות החברות. כאמור, ב-1986, החליטו המדינות החברות ב-GATT  להפוך אותו לארגון הסחר העולמי.
   −
בשנים האחרונות, עם מהפכת התקשורת ונצחונו המוחץ של הקפיטליזם במלחמה הקרה, חלה גם התפתחות מהירה בסחר הבינלאומי. עם הגידול בהיקף הסחר הבינלאומי גדל בהתאם גם כוחו של ארגון הסחר הבינלאומי. עדות לכך היתה כאשר ראש הארגון לשעבר, רנטו רוגריו, הכריז:
+
בשנים האחרונות, עם מהפכת התקשורת ונצחונו המוחץ של הקפיטליזם במלחמה הקרה, חלה גם התפתחות מהירה בסחר הבינלאומי. עם הגידול בהיקף הסחר הבינלאומי גדל בהתאם גם כוחו של ארגון הסחר הבינלאומי. עדות לכך הייתה כאשר ראש הארגון לשעבר, רנטו רוגריו, הכריז:
    
{{ציטוט|תוכן=אנו בונים את הבסיס לממשלה עולמית.}}
 
{{ציטוט|תוכן=אנו בונים את הבסיס לממשלה עולמית.}}
שורה 53: שורה 53:  
* [[קרן המטבע הבינלאומית]]
 
* [[קרן המטבע הבינלאומית]]
 
* [[ההסכם הרב צדדי על השקעות]]
 
* [[ההסכם הרב צדדי על השקעות]]
*[[GATT]]
+
* [[GATT]]
 
* [[אנטי גלובליזציה]]
 
* [[אנטי גלובליזציה]]
 
* [[תאגיד רב לאומי]]
 
* [[תאגיד רב לאומי]]
שורה 60: שורה 60:  
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
 
* [http://www.wto.org אתר ארגון הסחר העולמי]
 
* [http://www.wto.org אתר ארגון הסחר העולמי]
* [http://www.industry.org.il/_UploadsCl/dbsAttachedFiles/FTA_Status_June2016.pdf  דו"ח מצב – הסכמי הסחר החופשי של ישראל], התאחדות התעשיינים בישראל, אגף סחר חוץ וקשירם בין-לאומיים, יוני 2016
+
* [http://www.industry.org.il/_UploadsCl/dbsAttachedFiles/FTA_Status_June2016.pdf  דו"ח מצב – הסכמי הסחר החופשי של ישראל], התאחדות התעשיינים בישראל, אגף סחר חוץ וקשרים בין-לאומיים, יוני 2016
    
[[קטגוריה:סחר]]
 
[[קטגוריה:סחר]]
 
[[קטגוריה:גלובליזציה]]
 
[[קטגוריה:גלובליזציה]]

תפריט ניווט