שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 202 בתים ,  18:40, 29 באפריל 2018
מ
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''מינים פולשים''' (Invasive species) כינוי למינים שהובאו בטעות או בכוונה אל [[מערכת אקולוגית]] זרה להם ומחוללים בה נזקים [[אקולוגיה|אקולוגיים]], [[סביבתנות|סביבתיים]] ו/או [[כלכלה|כלכליים]]. מינים פולשים אלה יכולים להיות צמחים או בעלי חיים שהובאו למקום על ידי פעילות אנושית. למונח מין פולש יש לפעמים הגדרות רחבות, כמו זו שמגדירה כל מין נפוץ שאינו ילידי. הגדרה זו יכולה להיות רחבה מידי היות ולא כל מין כזה הוא בעל השפעות נרחבות על מינים ילידיים אחרים.  
+
'''מינים פולשים''' (באנגלית: '''Invasive species''') כינוי למינים שהובאו בטעות או בכוונה אל [[מערכת אקולוגית]] זרה להם ומחוללים בה נזקים [[אקולוגיה|אקולוגיים]], [[סביבתנות|סביבתיים]] ו/או [[כלכלה|כלכליים]]. מינים פולשים אלה יכולים להיות צמחים או בעלי חיים שהובאו למקום על ידי פעילות אנושית. למונח מין פולש יש לפעמים הגדרות רחבות, כמו זו שמגדירה כל מין נפוץ שאינו ילידי. הגדרה זו יכולה להיות רחבה מידי היות ולא כל מין כזה הוא בעל השפעות נרחבות על מינים ילידיים אחרים.  
    
{{בעיות סביבתיות}}
 
{{בעיות סביבתיות}}
שורה 10: שורה 10:  
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
 
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Invasive_species מינים פולשים] בוויקיפדיה האנגלית  
 
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Invasive_species מינים פולשים] בוויקיפדיה האנגלית  
* [http://www.sviva.gov.il/InfoServices/ReservoirInfo/DocLib2/Publications/P0701-P0800/P0701.pdf אמברוסיה מכונסת] אלון מידע של [[המשרד להגנת הסביבה]] אודות צמח שהוא מין פולש בישראל.  
+
* [http://www.sviva.gov.il/InfoServices/ReservoirInfo/DocLib2/Publications/P0701-P0800/P0701.pdf אמברוסיה מכונסת] עלון מידע של [[המשרד להגנת הסביבה]] אודות צמח שהוא מין פולש בישראל.  
 
+
* אילנה קוריאל, [https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5245310,00.html כך המדינה מתעלמת מבעיית המינים הפולשים], ואינט, 29.4.2018
 
[[קטגוריה:אקולוגיה]]
 
[[קטגוריה:אקולוגיה]]
 
[[קטגוריה:איומים ומפגעים סביבתיים]]
 
[[קטגוריה:איומים ומפגעים סביבתיים]]

תפריט ניווט