שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 36 בתים ,  15:59, 2 באפריל 2018
מ
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''וַנְקוּבֶר''' (Vancouver) היא עיר הנמצאת בדרום-מערב הפרובינציה קולומביה הבריטית שבקנדה. 587,891 בני אדם גרים בתוך העיר עצמה בעוד שאוכלוסיית כל המטרופולין היא 2,180,737. המטרופולין של ונקובר הוא הגדול במערב קנדה והשלישי בגודלו במדינה כולה. העיר היא גם הגדולה ביותר בחוף הפסיפי הצפון-מערבי והמטרופולין שלה שני בגודלו באותו אזור רק לסיאטל. ונקובר מגוונת מאוד מבחינה אתנית; יותר ממחצית תושביה מדברים שפה אחרת מאנגלית בתור שפת אם. העיר מוקפת במים משלושה כיוונים ויש בה מספר [[גשר]]ים מצפון ומדרום.
+
'''וַנְקוּבֶר''' (באנגלית: '''Vancouver''') היא עיר הנמצאת בדרום-מערב הפרובינציה קולומביה הבריטית שב[[קנדה]]. 587,891 בני אדם גרים בתוך העיר עצמה בעוד שאוכלוסיית כל המטרופולין היא 2,180,737. המטרופולין של ונקובר הוא הגדול במערב קנדה והשלישי בגודלו במדינה כולה. העיר היא גם הגדולה ביותר בחוף הפסיפי הצפון-מערבי והמטרופולין שלה שני בגודלו באותו אזור רק לסיאטל. ונקובר מגוונת מאוד מבחינה אתנית; יותר ממחצית תושביה מדברים שפה אחרת מאנגלית בתור שפת אם. העיר מוקפת במים משלושה כיוונים ויש בה מספר [[גשר]]ים מצפון ומדרום.
    
העיר נקראת על שמו של ג'ורג' ונקובר, קצין בצי הבריטי שחקר את האזור בסוף המאה ה-18.   
 
העיר נקראת על שמו של ג'ורג' ונקובר, קצין בצי הבריטי שחקר את האזור בסוף המאה ה-18.   
    
== תחבורה ==
 
== תחבורה ==
בניגוד לערים ול[[מטרופולין|מטרופולינים]] מערביים רבים, בונקובר אין [[כביש מהיר|כבישים מהירים]] העוברים במרכז העיר, כתוצאה מהתנגדות התושבים בשנות השישים של המאה ה-20. בדומה לערים גדולות אחרות, גם בונקובר [[מכונית]] היא כלי התחבורה מרכזי, אולם יש בה חלופות רבות כמו מערכת [[רכבת קלה|הרכבת הקלה]] האוטומטית הארוכה בעולם ורשת נרחבת של [[שבילי אופניים]].
+
בניגוד לערים ול[[מטרופולין|מטרופולינים]] מערביים רבים, בוונקובר אין [[כביש מהיר|כבישים מהירים]] העוברים במרכז העיר, כתוצאה מהתנגדות התושבים בשנות השישים של המאה ה-20. בדומה לערים גדולות אחרות, גם בוונקובר [[מכונית]] היא כלי התחבורה מרכזי, אולם יש בה חלופות רבות כמו מערכת [[רכבת קלה|הרכבת הקלה]] האוטומטית הארוכה בעולם ורשת נרחבת של [[שבילי אופניים]].
   −
מועצת העיר בשנות ה-70 וה-80 אסרה על בניית דרכים מהירות בעיר כחלק מ[[תכנון ארוך טווח]], כתוצאה מכך הדרך המהירה למכוניות היחידה שנכנסת לעיר היא Highway 1 שעוברת דרך הפינה הצפון-מזרחית של עיר. כל שאר הכבישים המהירים הופכים לכביש עירוני כשהם נכסנים לתחומי העיר.
+
מועצת העיר בשנות ה-70 וה-80 אסרה על בניית דרכים מהירות בעיר כחלק מ[[תכנון ארוך טווח]], כתוצאה מכך הדרך המהירה למכוניות היחידה שנכנסת לעיר היא Highway 1 שעוברת דרך הפינה הצפון-מזרחית של עיר. כל שאר הכבישים המהירים הופכים לכביש עירוני כשהם נכנסים לתחומי העיר.
   −
בעוד שמספר המכוניות בעיר גדל עם [[גידול אוכלוסין|גידול האוכלוסייה]], אחוז הבעלות על הרכב יורד והמרחק אותנו נוסעים לצרכי [[יוממות]] יורד בהתמדה מאז תחיחלת שנות ה-1990. ונקובר היא העיר הקנדית היחידה עם מגמות אלה. למרות העובדה שזמן הנסיעה לרכב עלה בשליש בגלל עליה בפקקי תנועה, יש ירידה של 7% בתנועת המכוניות אל מרכז העיר. תושבים נכונים יותר לגור באיזורים קרובים למקום העבודה והלימודים שלהם ([[עירוב שימושי קרקע]]) והם משתמשים יותר ב[[תחבורת אופניים]], [[הליכה ברגל]] ו[[תחבורה ציבורית]]. הדבר נוצר בין היתר על ידי קמפיינים למודעות סביבתית ועל ידי תכנון עירוני. צעדים ננקטים כדי לייקר ולהקשות על נהגים לבצע נסיעות יוממות ברכב יחד עם צעדים לשיפור התנאים של אמצעי תחבורה אחרים.  
+
בעוד שמספר המכוניות בעיר גדל עם [[גידול אוכלוסין|גידול האוכלוסייה]], אחוז הבעלות על הרכב יורד והמרחק אותנו נוסעים לצורכי [[יוממות]] יורד בהתמדה מאז תחילת שנות ה-1990. ונקובר היא העיר הקנדית היחידה עם מגמות אלה. למרות העובדה שזמן הנסיעה לרכב עלה בשליש בגלל עליה בפקקי תנועה, יש ירידה של 7% בתנועת המכוניות אל מרכז העיר. תושבים נכונים יותר לגור באיזורים קרובים למקום העבודה והלימודים שלהם ([[עירוב שימושי קרקע]]) והם משתמשים יותר ב[[תחבורת אופניים]], [[הליכה ברגל]] ו[[תחבורה ציבורית]]. הדבר נוצר בין היתר על ידי קמפיינים למודעות סביבתית ועל ידי תכנון עירוני. צעדים ננקטים כדי לייקר ולהקשות על נהגים לבצע נסיעות יוממות ברכב יחד עם צעדים לשיפור התנאים של אמצעי תחבורה אחרים.  
    
=== אוטובוסים ===
 
=== אוטובוסים ===
שורה 25: שורה 25:     
=== תחבורת אופניים ===
 
=== תחבורת אופניים ===
בונקובר יש רשת [[שבילי אופניים]] בת 170 ק"מ. רוב המסלולים הללו נמצאים ברחובות שבהם אמצעים רבים ל[[מיתון תנועה]], כמו כיכרות ותמרורים. העיר מעודדת את השכונות לטפל במסלולי האופניים ואף להוסיף להם יצירות אמנות. מאז 2004 העיר מוסיפה נתיבי אופניים רבים במרכז העיר כדי לעודד את התושבים להשתמש יותר ב[[תחבורת אופניים]].
+
בוונקובר יש רשת [[שבילי אופניים]] בת 170 ק"מ. רוב המסלולים הללו נמצאים ברחובות שבהם אמצעים רבים ל[[מיתון תנועה]], כמו כיכרות ותמרורים. העיר מעודדת את השכונות לטפל במסלולי האופניים ואף להוסיף להם יצירות אמנות. מאז 2004 העיר מוסיפה נתיבי אופניים רבים במרכז העיר כדי לעודד את התושבים להשתמש יותר ב[[תחבורת אופניים]].
   −
בונקובר קהילת רוכבי אופניים גדולה ותוססת, וביום שישי האחרון של כל חודש נפגשים מאות רוכבים לרכיבה משותפת, [[מסה קריטית]], הגדולה בקנדה.
+
בוונקובר קהילת רוכבי אופניים גדולה ותוססת, וביום שישי האחרון של כל חודש נפגשים מאות רוכבים לרכיבה משותפת, [[מסה קריטית]], הגדולה בקנדה.
    
=== רכבות ===
 
=== רכבות ===
שורה 45: שורה 45:  
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
 
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Vancouver ונקובר] בוויקיפדיה האנגלית
 
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Vancouver ונקובר] בוויקיפדיה האנגלית
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Transportation_in_Vancouver תחבורה בונקובר] בוויקיפדיה האנגלית
+
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Transportation_in_Vancouver תחבורה בוונקובר] בוויקיפדיה האנגלית
    
==הערות שוליים==
 
==הערות שוליים==

תפריט ניווט