שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,214 בתים ,  18:22, 21 בדצמבר 2017
יצירת דף עם התוכן "הכנסה בסיסית לכל (Universal Basic Income ) או שכר בסיס לכל אזרח היא שיטה כלכלית שבה מחלקים כסף לכל הא..."
הכנסה בסיסית לכל (Universal Basic Income ) או שכר בסיס לכל אזרח היא שיטה כלכלית שבה מחלקים כסף לכל האזרחים וזאת מבלי להתנות את חלוקת הכסף בעבודה של האזרחים.

הרעיונות מאחורי הכנסה בסיסית לכל הם:
1. מיגור העוני והקטנת האי-שוויון
2. מיצוי הפוטנציאל האנושי – הכסף יאפשר לאנשים ללמוד, לעבוד וליצור בתחומים שמעניינים אותם.
3. ביטול מנגנוני הרווחה – חלוקת הכסף מייתרת את מנגנוני הרווחה ושומרת על כבוד האדם. נזקקים שפנו למנגנוני הרווחה במדינות שונות, חשים מושפלים.
4. כסף אמצעי לסחר בעידן ללא עבודה – עתידנים רבים חוזים שרוב המקצועות ייעלמו על ידי הטכנולוגיה. אוטומציה, רובוטיקה ומחשוב, ייתרו הרבה משלחי יד ועובדים. בעידן של אבטלה המונית ובאין-עבודה עדיף לממשלות לחלק כסף מבלי תלות בעבודה.

המתנגדים להכנסה בסיסית לכל, טוענים שאנשים יפסיקו לעבוד מתוך עצלנות.
לעומת זאת, ניסויים שנעשו ברחבי העולם הוכיחו שאנשים לא הפסיקו לעבוד גם כאשר קיבלו הכנסה מהממשלה ומבלי שהממשלה התנתה את ההכנסה תמורת עבודה.
נעשים ניסויים במספר מדינות בעולם שבהם מחלקים כספים לאזרחים כגון פינלנד, איטליה ועוד.
תוצאות הניסויים מעודדות והן מעידות על כך שהעוני ירד, הפשע קטן, אנשים פתחו עסקים ועבדו. במקומות בהם הניסויים מתקיימים, ישנה פריחה כלכלית.

==קישורים חיצוניים==
* [https://www.agamy.co.il/universal-basic-income הכנסה בסיסית אוניברסלית לכל אזרח – הפתרון לשוק עבודה שנעלם?] נורית אגמי
9

עריכות

תפריט ניווט