שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,468 בתים ,  13:15, 4 ביוני 2017
שורה 7: שורה 7:     
==מגמות שינוי טכנולוגיים==
 
==מגמות שינוי טכנולוגיים==
אחד המושים המרכזיים להבנת השינוי בטכנולוגיה לפי צזנה הוא [[גידול מעריכי]]. הוא מדגים מושג זה על מגמות מזעור רכיבי מחשב (חוק מור), הגידול בכמות החיבורים לאינטרנט, הגידול בכוח האכסון ובכמות החיישנים. עם זאת הוא מציין כי גידול זה לא מתקיים בכל התעשיות.  
+
צזנה מתייחס לארבע מגמות שדוחפות את [[שינוי טכנולוגי|התקדמות טכנולוגית]] כיום בעולם, כשהוא מתייחס בעיקר לטכנולוגיות הנוגעות למחשוב ואלקטורניקה. המגמות שהוא מתייחס אליהן הן מזעור והתייעלות של מערכות מחשוב, הגברת הקישוריות בין מערכות מחשבים, פיתוח של בינה מלאכותית והגברת השימוש ב[[אנרגיה סולארית]].  
   −
צזנה מציין מגמות טכנולוגיות שונות שמעדדות [[שינוי טכנולוגי|התקדמות טכנולוגית]] ובינהם מגמות המזעור המחשוב והאוטומציה, המעבר ל[[אנרגיות מתחדשות]], הגידול בכמות החיישנים המעבר ל"אינטרטנט של הדברים" (כמו בתים חכמים, צ'יפים על חבילות ועוד) ועוד.  
+
אחד המושים המרכזיים להבנת השינוי בטכנולוגיה לפי צזנה הוא [[גידול מעריכי]]. הוא מדגים מושג זה על מגמות מזעור רכיבי מחשב (חוק מור), הגידול בכמות החיבורים לאינטרנט, הגידול בכוח האכסון ובכמות החיישנים. עם זאת הוא מציין כי גידול זה לא מתקיים בכל התעשיות בין היתר בגלל [[רגולציה]].
 +
 
 +
לצד הגידול במחשוב יש גם אינטגרציה שילוביות וקישוריות בין מערכות שונות דבר המייצר שפע של מידע על העולם. דוגמה אחת לכך היא שבבים ממוחשבים שנמצאים על אריזות מוצרים ומאפשרים לחברות גדולות לדעת בכל רגע נתון מה מצב המלאי שלהם ומה מצבה של כל חבילה. "האינטרט של הדברים" מאפשר לקבל מידע ולשלוט ברכיבים אלקטרונים רבים כמו מקררים, ציוד רפואי, מזגנים, תאורה, שערים, מצלמות.
 +
 
 +
מגמה נוספת שמתרחשת היא הגברת המחקר והשימוש בבינה מלאכותית. דוגמה אחת היא ווטסון של IBM. היכולות של הבינה המלאכותית גדלות במהירות ומאפשרות למערכות אלו לקיים אתגרים שבעבר נחשבו לקשים מידי כמו הבסת אלופי העולם במשחקי השחמט והגו. דברים שדורשים לא רק כוח מחשוב עוצמתי אלא גם יכולות של "אינטואציה" על סמך לימוד של מערכות המחשב מתוך הנסיון של אחרים ומתוך סימולציות מול עצמה. דברים אלה מאפשרים לפתח מערכות מתוחכמות בתחומים כמו רפואה, שיטור, פרסום, נהיגה ועוד - לדוגמה תמיכה בהחלטות רפואיות על ידי ווטסון ותשתיות לרכב אוטונומי של גוגל ושל חברות אחרות.
 +
 
 +
אנשים רבים חושבים שהשימוש הרב במחשוב ידרוש עוד אנרגיה אבל צזנה טוען כי המגמות הן של התייעלות אנרגטית של מחשבים רבים וכן יש מגמה נוספת של "אנרגיה מהשמים" - ירידה במחיר והגדלת השימוש והאפשרויות הטכנולוגיות לפרוס פאנלים סולארים מסוגים שונים - כולל לדוגמה פאנלים סולאריים שקופים על חלונות. לדעתו פרוש הדבר כי לא יהיו מגבלות אנרגטיות על השימוש העתידי במחשבים ובמכשירים אוטונמיים.
    
==שרשרות בלוקים==
 
==שרשרות בלוקים==

תפריט ניווט