שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 308 בתים ,  17:41, 16 במרץ 2017
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''ארנסט פרידריך "פריץ" שומכר''' (16 באוגוסט 1911 - 4 בספטמבר 1977) E. F. Schumacher, היה הוגה כלכלי בריטי בעל השפעה בינלאומית בעל רקע מקצועי בכלכלה וסטטיסטיקה.
+
'''ארנסט פרידריך "פריץ" שומכר''' (16 באוגוסט 1911 - 4 בספטמבר 1977) E. F. Schumacher, היה [[חקר הכלכלה|הוגה כלכלי]] בריטי בעל השפעה בינלאומית בעל רקע מקצועי בכלכלה ובסטטיסטיקה.
   −
הוא שרת כיועץ הכלכלי הראשי של מועצת הפחם הלאומית בבריטניה במשך שני עשורים. רעיונותיו הפכו למפורסמים במדינות דוברות אנגלית בשנות ה-70 של המאה ה-20, הוא ידוע בעיקר בעקבות הביקורת שלו על הכלכלה המערבית ועל הצעותיו לטכנולוגיות בסקאלה אנושית, מפורזות והולמות.  
+
הוא שרת כיועץ הכלכלי הראשי של מועצת הפחם הלאומית בבריטניה במשך שני עשורים. רעיונותיו הפכו למפורסמים במדינות דוברות אנגלית בשנות ה-70 של המאה ה-20, הוא ידוע בעיקר בעקבות הביקורת שלו על [[הכלכלה המערבית]] ו[[השפעה סביבתית|השפעות סביבתיות]] וחברתיות של ה[[קפיטליזם]] ועל הצעותיו ל[[טכנולוגיה|טכנולוגיות]] בסקאלה אנושית, מפורזות והולמות.  
   −
על פי מוסף הספרות של העיתון טיימס, ספרו "קטן זה יפה", הוא אחד מ-100 הספרים המשפיעים ביותר שהתפרסמו מאז מלחמת העולם השניה. הספר עוסק  בכלכלה, תרבות, אקולוגיה, וקהילות ונחשב עד היום לספר קלאסי. במהרה תורגם הספר לשפות רבות, בכללן עברית, והביא לשומכר תהילה בינלאומית, שלאחריה זומן שומכר תדירות לכנסים בינלאומיים, נואם אורח בכנסים אוניברסיטאיים ובקשות יעוץ.   
+
על פי מוסף הספרות של העיתון טיימס, ספרו "[[קטן זה יפה]]", הוא אחד מ-100 הספרים המשפיעים ביותר שהתפרסמו מאז מלחמת העולם השניה. הספר עוסק  ב[[כלכלה]], [[תרבות]], [[אקולוגיה]], ו[[קהילות|קהילות]] ונחשב עד היום לספר קלאסי. במהרה תורגם הספר לשפות רבות, בכללן עברית, והביא לשומכר תהילה בינלאומית, שלאחריה זומן שומכר תדירות לכנסים בינלאומיים, נואם אורח בכנסים אוניברסיטאיים ובקשות יעוץ.   
   −
תאוריות הפיתוח הבסיסיות של שומכר סוכמו על ידי הביטוי ים "גודל אמצע" (Intermediate Size) ו"טכנולוגיית אמצע" (Intermediate Technology)
+
תאוריות הפיתוח הבסיסיות של שומכר סוכמו על ידי הביטויים "גודל אמצע" (Intermediate Size) ו"טכנולוגיית אמצע" (Intermediate Technology)
   −
עובדה נודעת אחרת של שומכר היא הספר "מדריך לנבוך" (A Guide For The Perplexed) שבו הוא מותח ביקורת על המדעיות החומרנית (הפיכת כל תחום בחיים לתחום מחקר מדעי) ובו הוא עורך מסע אל טיבו של הידע.  
+
עובדה נודעת אחרת של שומכר היא הספר "מדריך לנבוך" (A Guide For The Perplexed) שבו הוא מותח ביקורת על המדעיות החומרנית (הפיכת כל תחום בחיים ל[[השיטה המדעית|תחום מחקר מדעי]]) ובו הוא עורך מסע אל טיבו של הידע.  
    
שומכר היה חבר מוכר של פרופסור Mansur Hoda, אותו הכיר במשך שנים רבות.  
 
שומכר היה חבר מוכר של פרופסור Mansur Hoda, אותו הכיר במשך שנים רבות.  
שורה 20: שורה 20:  
*[[אגודת שומכר]]
 
*[[אגודת שומכר]]
 
* [[תורת הכלכלה הבודהיסטית]]
 
* [[תורת הכלכלה הבודהיסטית]]
 
+
* [[קונסיילנס]]
 +
* [[שתי התרבויות]]
 +
* [[כלכלה אקולוגית]]
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט