שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,328 בתים ,  10:20, 5 בפברואר 2017
יצירת דף עם התוכן "'''קידום בריאות''' (באנגלית: Health promotion) הוא תהליך שנועד לאפשר לאנשים להגביר את השליטה על ה..."
'''קידום בריאות''' (באנגלית: Health promotion) הוא [[תהליך]] שנועד לאפשר לאנשים להגביר את השליטה על הבריאות שלהם ועל [[גורם סיכון בריאותי|גורמי ההשפעה על הבריאות]], וכך לשפר את בריאותם. קידום בריאות לא מתמקד רק בהחלטות של [[הפרט]] אלא גם במגוון גדול של התערבויות סביבתיות וחברתיות לשיפור הבריאות. {{הערה|[http://www.who.int/topics/health_promotion/en/ Health promotion ], ארגון הבריאות העולמי}}

מבחינת [[חקר הכלכלה|ניתוח כלכלית]] קידום בריאות הוא סוג של [[מוצר ציבורי]] משום שיש לו את שתי התכונות של מוצר ציבורי, הנוגעות למידע ולסביבה חברתית. קל לאנשים להנות מקידום בריאות גם אם לא שילמו על כך - לדוגמה לשמוע משכנים שאכילת [[השפעות בריאותיות של סוכר|יותר מידי סוכר]] עלולה לגרום לבעיות לב, ומצד שני הנאה של אדם אחד מקידום בריאות לא פוגעת ביכולת של אנשים אחרים להנות מקידום בריאות - ולמעשה סביבה של אנשים בריאים יכולה לדרבן אנשים אחרים לשפר את בריאותם על ידי הספקה סביבה תומכת מבחינת ידע , תשתיות, הזדמנויות לפעילות, [[נורמה חברתית|נורמות חברתיות]] ועוד.

==ראו גם==
* [[רפואה מונעת]]
* [[מניעת עישון]]
* [[תזונה בריאה]]
* [[אורח חיים פעיל]]
* [[השפעות בריאותיות של זיהום אוויר]]
{{רפואה מונעת}}
==קישורים חיצוניים==
* [http://www.who.int/topics/health_promotion/en/ Health promotion], ארגון הבריאות העולמי
* [https://en.wikipedia.org/wiki/Health_promotion קידום בריאות], ויקיפדיה באנגלית
* [http://www.health.gov.il/Subjects/KHealth/Pages/default.aspx קידום בריאות] באתר משרד הבריאות בישראל

==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}

[[קטגוריה:בריאות]]

תפריט ניווט