שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יצירת דף עם התוכן "'''היפר-נורמליזציה''' הוא סרט תעודה מאת אדם קרטיס משנת 2016. הסרט עוסק בשאלה איך הגענו למקום ש..."
'''היפר-נורמליזציה''' הוא סרט תעודה מאת אדם קרטיס משנת 2016. הסרט עוסק בשאלה איך הגענו למקום שבו נראה שאין למערכת הפוליטית התקשרותית והתרבותית שליטה על מה שמתרחש.

לפי הסרט - "אנחנו חיים בעולם מוזר שבו יש אירועים שמערערים את היציבות שלנו - גלי מהגרים, מחבלים מתאבדים, דונאלד טרמפ, וולדימיר פוטין,נראה שאלו שנמצאים בשליטה אינם מסוגלים להתמודד עם העולם הזה. לאיש אין חזון לעתיד שונה או טוב יותר. הסרט הזה מתאר כיצד הגענו למצב המוזר הזה. הסרט עוסק ב-40 השנים האחרונות שבהם פוליטיקאים , פיננסיריים ובעלי הון, ומכשירים טכנלוגיים. במקום להתמודד עם המורכבות של העולם, נסוגו. במקום זאת בנו מציגים גרסה מופשטת של העולם. וזאת כדי להמשיך ולהחזיק בכוח ובעוצמה. וכאשר הגרסה המזוייפ הזו של העולם גדלה, כולנו הלכנו שולל יחד עם ראיית העולם הזו כי הפשטות הזו נוטעת בטחון. אפילו מי שהאמינו שהם תוקפים את המערכת - רידלקים, מוזיקאים, אמנים, תרבות הנגד, הפכו להיות חלק מהאשליה, בגלל שגם הם נסוגו לעולם האשליות. מסיבה זו לאופוזיציה שלנו אין השפעה, ושום דבר לא משתנה. אבל דבר זה מאפשר לכוחות אפלים לגדול בחוץ. כוחות ששבים לנקב את העולם המזוייף שנבנה בזהירות."


==ראו גם==
* [[המאה של העצמי]]
* [[מיתוס]]
* [[תעמולה]]

==קישורים חיצוניים==
* [https://en.wikipedia.org/wiki/HyperNormalisation היפרנורמליזציה] בויקיפדיה האנגלית
* תהל פורוש, [http://www.haaretz.co.il/magazine/the-edge/.premium-1.3097931 ההיפרנורמליזציה של הקרואסון], הארץ, 19.10.2016
* עידו הרטוגזון, [https://hartogsohn.com/2016/11/08/hypernomalisation-trump-lewes-psychedelic-utopia/ היפרנורמליזציה, טראמפ, לואס והאוטופיה הפסיכדלית – עדכון בעניין מצב העולם], בבלוג טכנומיסטיקה.


[[קטגוריה:סרטי תעודה]]
[[קטגוריה:פוליטיקה]]
[[קטגוריה:תרבות]]

תפריט ניווט