שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 51 בתים ,  23:41, 3 באוגוסט 2016
מ
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''ג'יין ג'ייקובס''' (Jane Jacobs) היתה עיתונאית וסופרת אמריקאית, שעסקה רבות גם בתכנון ערים מנקודת מבט [[הוליזם|הוליסטית]] ו[[מערכות מורכבות|מערכתית]] ספרה הידוע ביותר היה '''[[מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות (ספר) |מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות]]''' והיא היתה מההוגים המשפיעים ביותר על זרם התכנון של [[עירוניות מתחדשת]] ו[[אקולוגיה עירונית]].  
+
'''ג'יין ג'ייקובס''' (Jane Jacobs) הייתה עיתונאית וסופרת אמריקאית, שעסקה רבות גם בתכנון ערים מנקודת מבט [[הוליזם|הוליסטית]] ו[[מערכות מורכבות|מערכתית]] ספרה הידוע ביותר היה '''[[מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות (ספר) |מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות]]''' והיא הייתה מההוגים המשפיעים ביותר על זרם התכנון של [[עירוניות מתחדשת]] ו[[אקולוגיה עירונית]].  
      −
בנוסף לספר זה, פרסמה ג'ייקובס ספרים נוספים על השפעות הערים על החברה , התרבות והכלכלה. שני ספרים שלה על הכלכלה והערים הם [[כלכלת הערים (ספר)]] The Economy of Cities [http://www.amazon.com/Economy-Cities-Jane-Jacobs/dp/039470584X] ו[[ערים ועושר העמים]] [http://www.amazon.com/Cities-Wealth-Nations-Jane-Jacobs/dp/0394729110/ref=pd_sim_b_1]  
+
בנוסף לספר זה, פרסמה ג'ייקובס ספרים נוספים על השפעות הערים על החברה, התרבות והכלכלה. שני ספרים שלה על הכלכלה והערים הם [[כלכלת הערים (ספר)]] The Economy of Cities [http://www.amazon.com/Economy-Cities-Jane-Jacobs/dp/039470584X] ו[[ערים ועושר העמים]] [http://www.amazon.com/Cities-Wealth-Nations-Jane-Jacobs/dp/0394729110/ref=pd_sim_b_1]  
   −
הטענה העיקרית של הספר "'''כלכלת הערים'''" היא כי הערים הן הגורם המרכזי בקידום הכלכלה. ג'ייקובס טוענת כי ערים צומחות על ידי החלפה של תוצרת מיובאת בתוצרת שמיוצרת מקומית. לטענתה החלפת יבוא בייצור בונה את התשתיות הכישורים והייצור המקומיים. היצור החדש יוצר עודפים שמיוצאים לערים נוספות, שאז יכולות לצמוח בעצמן על ידי החלפת היבוא בייצור עצמי. הספר "'''ערים ועושר העמים'''" נועד להיות לכלכלנים מה ש"מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות" היה למתכננים, אך הוא זכה למעט תשומת לב. ג'ייקובס טעונת בספר כי היחידות הבסיסיות בכלכלה אינן המשק הלאומי, שזוכה להתייחסות גדולה מצד רוב הכלכלנים - נאו קלאסיים  וקלאסיים כאחד, אלא הערים.  
+
הטענה העיקרית של הספר "'''כלכלת הערים'''" היא כי הערים הן הגורם המרכזי בקידום הכלכלה. ג'ייקובס טוענת כי ערים צומחות על ידי החלפה של תוצרת מיובאת בתוצרת שמיוצרת מקומית. לטענתה החלפת יבוא בייצור בונה את התשתיות הכישורים והייצור המקומיים. היצור החדש יוצר עודפים שמיוצאים לערים נוספות, שאז יכולות לצמוח בעצמן על ידי החלפת היבוא בייצור עצמי. הספר "'''ערים ועושר העמים'''" נועד להיות לכלכלנים מה ש"מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות" היה למתכננים, אך הוא זכה למעט תשומת לב. ג'ייקובס טעונת בספר כי היחידות הבסיסיות בכלכלה אינן המשק הלאומי, שזוכה להתייחסות גדולה מצד רוב הכלכלנים - נאו-קלאסיים  וקלאסיים כאחד, אלא הערים.  
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==
שורה 14: שורה 14:     
{{אקולוגיה עירונית}}
 
{{אקולוגיה עירונית}}
 
+
{{מיון רגיל:ג'ייקובס, ג'יין}}
 
[[קטגוריה: עירוניות מתחדשת]]
 
[[קטגוריה: עירוניות מתחדשת]]
 
[[קטגוריה:פרבור]]
 
[[קטגוריה:פרבור]]

תפריט ניווט