שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 3 בתים ,  13:12, 8 בפברואר 2016
מ
שורה 308: שורה 308:  
==שיא תפוקת הנפט ועתיד הפרבור==
 
==שיא תפוקת הנפט ועתיד הפרבור==
 
{{הפניה לערך מורחב|ערכים=[[שיא תפוקת הנפט]], [[סוף עידן הפרברים (סרט)]]}}
 
{{הפניה לערך מורחב|ערכים=[[שיא תפוקת הנפט]], [[סוף עידן הפרברים (סרט)]]}}
תומכים רבים של תאוריית שיא תפוקת הנפט מזהירים מפני פגיעה אנושה בכלכלה האמריקאית בגלל התלות הגבוה של פרברים בדלק זול. התייקרות עתידית של דלק בפרט ושל אנרגיה בכלל צפויה להעלות מאוד את עלות המחייה בפרברים, וכן לשנות דפוסים רבים הקשורים בהם. לדוגמה, כבר היום (2008) יש מגמה של סגירת רשתות ושל קינוניים שהתמחו בשיווק סחורות זולות לפרברים. התייקרות הדלק פירושה שלצרכנים בפרברים יהיה כוח קניה נמוך יותר ופחות נכונות לנסוע לקניות, במקביל הדבר אומר גם התייקרות ההובלה לפרברים והתייקרות של ייצור המוצרים. כל אלה מובילים לפשיטות רגל של חנויות בקניונים, ואף ל"קינוני רפאים".
+
תומכים רבים של תאוריית שיא תפוקת הנפט מזהירים מפני פגיעה אנושה בכלכלה האמריקאית בגלל התלות הגבוה של פרברים בדלק זול. התייקרות עתידית של דלק בפרט ושל אנרגיה בכלל צפויה להעלות מאוד את עלות המחייה בפרברים, וכן לשנות דפוסים רבים הקשורים בהם. לדוגמה, כבר היום (2008) יש מגמה של סגירת רשתות ושל קניונים שהתמחו בשיווק סחורות זולות לפרברים. התייקרות הדלק פירושה שלצרכנים בפרברים יהיה כוח קניה נמוך יותר ופחות נכונות לנסוע לקניות, במקביל הדבר אומר גם התייקרות ההובלה לפרברים והתייקרות של ייצור המוצרים. כל אלה מובילים לפשיטות רגל של חנויות בקניונים, ואף ל"קינוני רפאים".  
 
  −
סביבתנים שונים מצביעים על מגמות אפשריות שונות לפרברים במצב של התייקרות גדלה של הנפט והאנרגיה, חלק מהפרברים צפויים להנטש בגלל עלויות גדלות, וקשיי תחזוקה ותחבורה, ויש תקווה שחלקם יוכלו לעבור להפוך ל"פרברים אקולוגיים" שבהם חלק מהמזון יגודל בגינות קהילותיות, תוך שינויים שונים באופי הפרבר לכיוון חקלאי ובעל יכולות קיום מקומיות יותר.
      +
סביבתנים שונים מצביעים על מגמות אפשריות שונות לפרברים במצב של התייקרות גדלה של הנפט והאנרגיה, חלק מהפרברים צפויים להינטש בגלל עלויות גדלות, וקשיי תחזוקה ותחבורה, ויש תקווה שחלקם יוכלו לעבור להפוך ל"פרברים אקולוגיים" שבהם חלק מהמזון יגודל בגינות קהילתיות, תוך שינויים שונים באופי הפרבר לכיוון חקלאי ובעל יכולות קיום מקומיות יותר.
    
==חלופות לפרבור==
 
==חלופות לפרבור==

תפריט ניווט