שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 25 בתים ,  15:06, 30 בנובמבר 2015
מ
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''ביטחון אנרגטי''' הוא היכולת להבטיח הספקה אמינה ובטוחה של [[אנרגיה]] למשק או ליחידה אחרת לאורך זמן רב. זה היישום של עקרונות של [[קיימות]] ו[[חוסן]] לגבי התחום של אנרגיה.  
+
'''ביטחון אנרגטי''' הוא מושג המתאר את היכולת להבטיח הספקה אמינה ובטוחה של [[אנרגיה]] למשק או ליחידה אחרת לאורך זמן רב. זה היישום של עקרונות של [[קיימות]] ו[[חוסן]] לגבי התחום של אנרגיה.  
   −
אפשר להשתמש ב[[דלק מחצבי]] (כמו [[נפט]], [[פחם]] או [[גז טבעי]]) למשך זמן מה כאמצעי לקבלת אנרגיה, אבל רוב הפתרונות של בטחון אנרגטי כרוכים בסופו של דבר במעבר ל[[אנרגיה מתחדשת]], שכן דלק מחבצי הוא [[משאב מתכלה]]. [[חוקי דיילי לקיימות]] קובעים שאם רוצים לנצל משאבי אנרגיה מתכלים בצורה בת קיימא יש להשתמש בחלק מהאנרגיה המתקבלת מהם כדי לייצר מספיק תשתיות של אנרגיה מתחדשת שתוכל לספק זרם אנרגיה בכמות דומה.  
+
אפשר להשתמש ב[[דלק מחצבי]] (כמו [[נפט]], [[פחם]] או [[גז טבעי]]) למשך זמן מה כאמצעי לקבלת אנרגיה, אבל רוב הפתרונות של בטחון אנרגטי כרוכים בסופו של דבר במעבר ל[[אנרגיה מתחדשת]], שכן דלק מחצבי הוא [[משאב מתכלה]]. [[חוקי דיילי לקיימות]] קובעים שאם רוצים לנצל משאבי אנרגיה מתכלים בצורה בת קיימא יש להשתמש בחלק מהאנרגיה המתקבלת מהם כדי לייצר מספיק תשתיות של אנרגיה מתחדשת שתוכל לספק זרם אנרגיה בכמות דומה.  
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==

תפריט ניווט