שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  09:59, 12 באוקטובר 2015
מ
החלפת טקסט – "ו/או" ב־"ואו"
שורה 99: שורה 99:  
===פחם===
 
===פחם===
 
{{הפניה לערך מורחב|שיא תפוקת הפחם}}
 
{{הפניה לערך מורחב|שיא תפוקת הפחם}}
יש מאגרים עצומים של [[פחם]] ועקרונית ניתן להפיק ממנו [[אקסרגיה|אנרגיה]] במשך מאות שנים. עם זאת, רוב הפחם בעל האיכות האיכותית הולך ו/אוזל, ומה שנשאר הוא מאגרים גדולים של פחם פחות איכותי. כמו כן, פחם הוא מזהם מאוד. יש בעיות זיהום בכרייה היות ומכרות פתוחים גורמים ל[[זיהום קרקע]] ולזיהום נהרות בחומצה. ובעיות זיהום קשות גם בשימוש - הידועה שבהן היא ששריפת הפחם יוצרת [[פחמן דו חמצני]] ו[[גזי חממה]] נוספים, ולכן הפקת אנרגיה מפחם היא אחת התורמים העיקריים ל[[התחממות עולמית|התחממות העולמית]]. בעיות נוספות הן תרומה נכבדת ל[[זיהום אוויר]] וכן שחרור לטבע של כמות גדולה של [[מתכות כבדות]] ו[[חומרים רדיואקטיביים]] המצויים בפחם.
+
יש מאגרים עצומים של [[פחם]] ועקרונית ניתן להפיק ממנו [[אקסרגיה|אנרגיה]] במשך מאות שנים. עם זאת, רוב הפחם בעל האיכות האיכותית הולך ואוזל, ומה שנשאר הוא מאגרים גדולים של פחם פחות איכותי. כמו כן, פחם הוא מזהם מאוד. יש בעיות זיהום בכרייה היות ומכרות פתוחים גורמים ל[[זיהום קרקע]] ולזיהום נהרות בחומצה. ובעיות זיהום קשות גם בשימוש - הידועה שבהן היא ששריפת הפחם יוצרת [[פחמן דו חמצני]] ו[[גזי חממה]] נוספים, ולכן הפקת אנרגיה מפחם היא אחת התורמים העיקריים ל[[התחממות עולמית|התחממות העולמית]]. בעיות נוספות הן תרומה נכבדת ל[[זיהום אוויר]] וכן שחרור לטבע של כמות גדולה של [[מתכות כבדות]] ו[[חומרים רדיואקטיביים]] המצויים בפחם.
    
===גז טבעי===
 
===גז טבעי===
שורה 131: שורה 131:  
מאז 1880, דרום אפריקה הייתה המקור העיקרי (כשני שלישים) לזהב בעולם, העיר יוהנסבורג לדוגמה, הוקמה ממש לצורך זה.
 
מאז 1880, דרום אפריקה הייתה המקור העיקרי (כשני שלישים) לזהב בעולם, העיר יוהנסבורג לדוגמה, הוקמה ממש לצורך זה.
   −
החוקר ג'ון יונג חישב שכדי לייצר זוג טבעות זהב, העופרה המעובדת יוצרת חור בקרקע ברוחב 2 מטר, עומק של 2 מטר, ו/אורך של 3.3 מטר. דבר זה לא כולל את הציאניד בו משתמשים כדי להפריד את הזהב מהעופרה. <ref> John E. Young, “For the Love of Gold,” World Watch, May/June 1993, pp.
+
החוקר ג'ון יונג חישב שכדי לייצר זוג טבעות זהב, העופרה המעובדת יוצרת חור בקרקע ברוחב 2 מטר, עומק של 2 מטר, ואורך של 3.3 מטר. דבר זה לא כולל את הציאניד בו משתמשים כדי להפריד את הזהב מהעופרה. <ref> John E. Young, “For the Love of Gold,” World Watch, May/June 1993, pp.
 
19–26.</ref>
 
19–26.</ref>
  

תפריט ניווט