שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,777 בתים ,  14:26, 11 באוקטובר 2015
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:  
:שנה: 2006
 
:שנה: 2006
    +
==בסיס מדעי==
 +
הטענות המרכזית של הסרט הן ש[[התחממות עולמית]] היא אמיתית, עלולה להוביל לאסון עולמי ונגרמת על ידי בני האדם. גור מציג נתונים ספציפיים שתומכים בטענות אלה כולל:
 +
 +
* The Keeling curve - מדידת ריכוזי [[פחמן דו חמצני]] שנמדדו במצפה מאונה לואה (Mauna Loa) בהוואי.
 +
* [[הפשרת קרחונים|הנסיגה של מספר קרחונים]] מוצגת בתמונות של "לפני" ו"אחרי.
 +
* מחקר של חוקרים במכון הפיזיקלי של אוניברסיטת ברן והפרוייקט האירופי לדיגום ליבות קרח באנטרטיקה (EPICA) שמציג נתונים מליבות קרח מאנטרטיקה המציגים ריכוזי פחמן-חמצני גבוהים יותר מאשר כל תקופה אחרת ב-650,000 השנים האחרונות.
 +
* רשומות נתונים של מדידות טמפרטורה במכשירים שמצביעים על כך ש-10 השנים החמות ביותר שנמדדו אי פעם מאז החלו מדידות הטמפרטורה התרחשו ב-14 השנים שקדמו לסרט.
 +
* סקר משנת 2004, מאת Naomi Oreskes שסקרה 928 מחקרים מדעיים שעברו ביקורת עמיתים ועסקו בשינוי אקלים עולמי ופורסמו בשנים 1993-2003. הסקר שפורסם כטור העורך בירחון המדעי Science, מצאי כי כל המחקרים או שתמכו בקונצנזוס המדעי של התחממות-עולמית-מעשה-ידי אדם, או שלא התייחסו לנושא. גור הציג גם מחקר משנת 2004 מאת Max וJules Boykoff  שטען כי 53% מהמחקרים שהופיעו בעיתונים מרכזיים בארצות הברית במהלך 14 השנים שלפני הסרט נתנו משקל שווה למדענים שהציגו דעות לפיהם התחממות עולמית נגמרת בידי בני אדם, ול"[[ספקנות אקלים|ספקני אקלים]]" (שרבים מהם קיבלו מימון מתעשיית הדלק המחצבי) מה שיצר תחושה כוזבת של איזון בין שני הצדדים.
 +
 +
עיתונאים מסוכנות הידיעות Associated Press יצרו קשר עם מעל 100 [[קלימטלוגיה|מדעני אקלים]] ושאלו אותם על מהימנות הסרט. 19 מתוך המדענים ראו את הסרט א קראו את הספר שיצא במקביל לסרט. כל 19 המדענים האלה אמרו כי גור העביר את המסר המדעי במדוייק, עם מספר קטן של טעויות.[ Gore accurately conveyed the science, with few errors]
    
== קישורים חיצוניים ==
 
== קישורים חיצוניים ==

תפריט ניווט