שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 21 בתים ,  11:18, 11 באוקטובר 2015
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:  
בשנת 2103 הכירה וועדת הפרס של [[פרס הפרנסה הנאותה]] בתחשיבות התחום ובתרומתו של הרן, והעניקה לו את אחד הפרסים לאותה שנה. [http://www.rightlivelihood.org/herren.html]
 
בשנת 2103 הכירה וועדת הפרס של [[פרס הפרנסה הנאותה]] בתחשיבות התחום ובתרומתו של הרן, והעניקה לו את אחד הפרסים לאותה שנה. [http://www.rightlivelihood.org/herren.html]
 
==אסטרטגיה אקולוגית==
 
==אסטרטגיה אקולוגית==
אגרו-אקולוגים לא מתנגדים בצורה גורפת ל[[אופטימיזם טכנולוגי|טכנולוגיה]] או לתשומות בחקלאות. במקום זאת, הם מעריכים איך, מתי, והאם ניתן להשתמש בטכנולוגיה בשילוב עם משאבים טבעיים, חברתיים ואנושיים. אגרו-אקולוגיה מציעה מחקר של מערכות חקלאית-אקולוגיות באופן ספציפי לאתר או להקשר מסויים, ומכירה בכך שאין נוסחה אחידה או מתכון אחיד שממקסם את הרווחה של כל מערכת חקלאית-אקולוגית. לפיכך, אגרו-כלכלה אינה מוגדרת על ידי שיטת ניהול מסויימות, כגון שימוש באוייבים טבעיים במקום [[חומרי הדברה]], או שימוש ב[[פוליקוטורה]] במקום מונו-קולטורה.  
+
אגרו-אקולוגים לא מתנגדים בצורה גורפת ל[[אופטימיזם טכנולוגי|טכנולוגיה]] או לתשומות בחקלאות. במקום זאת, הם מעריכים איך, מתי, והאם ניתן להשתמש ב[[טכנולוגיה]] בשילוב עם משאבים טבעיים, חברתיים ואנושיים. אגרו-אקולוגיה מציעה מחקר של מערכות חקלאית-אקולוגיות באופן ספציפי לאתר או להקשר מסויים, ומכירה בכך שאין נוסחה אחידה או מתכון אחיד שממקסם את הרווחה של כל מערכת חקלאית-אקולוגית. לפיכך, אגרו-כלכלה אינה מוגדרת על ידי שיטת ניהול מסויימות, כגון שימוש באוייבים טבעיים במקום [[חומרי הדברה]], או שימוש ב[[פוליקוטורה]] במקום מונו-קולטורה.  
   −
במקום זאת, אגרו-אקולוגים עשויים לחקור שאלות הקשורות לארבעה מאפיינים [[מערכות מורכבות|מערכתיים]] של מערכות חקלאיות-אקולוגיות: הפרודוקטיביות, היציבות, הקיימות וההגינות. בניגוד לתחומי-מחקר שעוסקים באחד או כמה ממאפיינים אלה, אגרו-אקולוגים רואים את ארבעת התכונות קשורות זו לזו וכחלק בלתי נפרד מההצלחה של המערכת החקלאית-אקולוגית. הכרה בכך שתכונות אלה נמצאות בסקלאות מרחביות מגוונות, אגרו-אקולוגיים לא מגבילים את עצמם למחקר של מערכות חקלאיות-אקולוגיות בסקאלה אחת מסויימת: גן, אורגניזם, אוכלוסייה, קהילה, אקו-סיסטמה,נוף, [[ביום]], שדה, חווה, קהילה אנושית, איזור, מדינה, יבשת או כלל עולמית.  
+
במקום זאת, אגרו-אקולוגים עשויים לחקור שאלות הקשורות לארבעה מאפיינים [[מערכות מורכבות|מערכתיים]] של מערכות חקלאיות-אקולוגיות: הפרודוקטיביות, היציבות, ה[[קיימות]] וההגינות. בניגוד לתחומי-מחקר שעוסקים באחד או כמה ממאפיינים אלה, אגרו-אקולוגים רואים את ארבעת התכונות כקשורות זו לזו, וכחלק בלתי נפרד מההצלחה של המערכת החקלאית-אקולוגית. מתוך הכרה בכך שתכונות אלה נמצאות בסקלאות מרחביות מגוונות, אגרו-אקולוגיים לא מגבילים את עצמם למחקר של מערכות חקלאיות-אקולוגיות בסקאלה אחת מסויימת: גן, אורגניזם, אוכלוסייה, קהילה, אקו-סיסטמה,נוף, [[ביום]], שדה, חווה, קהילה אנושית, איזור, מדינה, יבשת או כלל עולמית.  
   −
אגרו-אקולוגיה חוקרת את התכונות האלה באמצעות כלים בין-תחומיים תוך שימוש במדעי הטבע לשם הבנת היסודות של מערכת חקלאית-אקולוגית כמו תכונות הקרקע, קשרי גומלין בין הצמחים והחרקים, וכן שימוש במדעי החברה כדי להבין את ההשלכות של נהלים חקלאיים על קהילות חקלאיות, המגבלות הכלכליות לפיתוח שיטות גידול חדשות, או גורמים תרבותיים המשפיעים על שיטות חקלאיות.  
+
אגרו-אקולוגיה חוקרת את התכונות האלה באמצעות כלים בין-תחומיים, תוך שימוש במדעי-הטבע לשם הבנת היסודות של מערכת חקלאית-אקולוגית כמו תכונות הקרקע, קשרי גומלין בין הצמחים והחרקים, וכן שימוש במדעי-החברה כדי להבין את ההשלכות של נהלים חקלאיים על קהילות חקלאיות, המגבלות הכלכליות לפיתוח שיטות גידול חדשות, או גורמים תרבותיים המשפיעים על שיטות חקלאיות.  
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט