שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  20:28, 9 באוקטובר 2015
מ
החלפת טקסט – "חלקאות" ב־"חקלאות"
שורה 12: שורה 12:  
עם זאת, הדשן הכימי גרר מספר בעיות. הוא עלול לגרור [[זיהום חקלאי]] ובכך יוצר [[השפעה סביבתית]] ומשבש את [[מחזור הזרחן]] ו[[מחזור החנקן]].  
 
עם זאת, הדשן הכימי גרר מספר בעיות. הוא עלול לגרור [[זיהום חקלאי]] ובכך יוצר [[השפעה סביבתית]] ומשבש את [[מחזור הזרחן]] ו[[מחזור החנקן]].  
   −
בעיה אחרת היא כי הדשן הכימי מבוסס על [[משאבים מתכלים]] הן בגלל שהוא דורש [[דלק מחצבי]] (בעיקר [[גז טבעי]]) בתהליך האבר, והן בגלל שהוא דורש כריית [[פוספטים]]. דבר זה עלול ליצור בעיית [[בטחון תזונתי]] שכן [[שיא תפוקת הגז]] ו[[שיא תפוקת הזרחן]] עלולים לייקר את המזון המופק מחלקאות מבוססת דשן כימי. בכך דשן כימי הוא סוג של [[נעילה טכנולוגית]] מסוג "מלכודת דבש" - הוא איפשר [[גידול אוכלוסין]] משמועתי וכעת יש קושי לוותר עליו לאחר ש[[אוכלוסיית העולם]] תלויה בו במידה רבה לשם תזונה. ומצד שני היות הדשן משאב מתכלה גוררת בעיית [[קיימות]].  
+
בעיה אחרת היא כי הדשן הכימי מבוסס על [[משאבים מתכלים]] הן בגלל שהוא דורש [[דלק מחצבי]] (בעיקר [[גז טבעי]]) בתהליך האבר, והן בגלל שהוא דורש כריית [[פוספטים]]. דבר זה עלול ליצור בעיית [[בטחון תזונתי]] שכן [[שיא תפוקת הגז]] ו[[שיא תפוקת הזרחן]] עלולים לייקר את המזון המופק מחקלאות מבוססת דשן כימי. בכך דשן כימי הוא סוג של [[נעילה טכנולוגית]] מסוג "מלכודת דבש" - הוא איפשר [[גידול אוכלוסין]] משמועתי וכעת יש קושי לוותר עליו לאחר ש[[אוכלוסיית העולם]] תלויה בו במידה רבה לשם תזונה. ומצד שני היות הדשן משאב מתכלה גוררת בעיית [[קיימות]].  
     

תפריט ניווט