שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 499 בתים ,  18:36, 2 בפברואר 2015
שורה 6: שורה 6:     
==היכולת של מוצרים לשמש כסמני סטטוס==
 
==היכולת של מוצרים לשמש כסמני סטטוס==
היכולת של מוצרים ושירותים לסמן באופן אמין על עושר יכולה להשתנות עם השנים, בהתאם ליוקרה היחסית שלהם.  כך לדוגמה תכשיטי זהב היו בעבר סממנים של עושר שכן רק המעמדות העשירים יכלו להחזיק בהם. דבר זה השתנה עם השנים בגלל העליה היחסית בערך השכר ביחס לזהב. דוגמה לסממנים דומים הם מוצרים שבעבר היו מוצרי יוקרה כמו שעונים בכלל ושעוני זהב בפרט. דוגמה לשימוש בזהב כסמל יוקרה שעבד עליו הכלח הם גברים ממעמד נמוך שהולכים עם כמות גדולה של שרשראות זהב (גורמטים). היות ותכשיטי זהב כלעצמם כבר אינם יכולים לסמן כסמל סטטוס אמין, יש צורך לעבור לצורות אמינות יותר של סיגנל חברתי כגון שעוני יוקרה של מעצבים, תכשיטי מעצבים ואו תכשיטים שיש בהן אבני חן ויהלומים.  
+
היכולת של מוצרים ושירותים לסמן באופן אמין על [[עושר]] יכולה להשתנות עם השנים, בהתאם ליוקרה היחסית שלהם.  כך לדוגמה תכשיטי [[זהב]] היו בעבר סממנים של עושר שכן רק המעמדות העשירים יכלו להחזיק בהם. דבר זה השתנה עם השנים בגלל העליה היחסית בערך השכר ביחס לזהב. דוגמה לסממנים דומים הם מוצרים שבעבר היו מוצרי יוקרה כמו שעונים בכלל ושעוני-זהב בפרט. דוגמה לשימוש בזהב כסמל יוקרה שעבד עליו הכלח הם גברים ממעמד נמוך שהולכים עם כמות גדולה של שרשראות זהב (גורמטים). היות ותכשיטי זהב כלעצמם כבר אינם יכולים לסמן כסמל סטטוס אמין, יש צורך לעבור לצורות אמינות יותר של סיגנל חברתי כגון שעוני-יוקרה של מעצבים, תכשיטי מעצבים, תיקי-מעצבים ואו תכשיטים שיש בהן אבני חן ויהלומים.  
   −
דוגמה נוספת לשינוי ביכולת של מוצרים לסמן עצמם כמוצרי יוקרה הן בגדים ושטיחים. בעבר בדים, בגדים ושטיחים היו תוצאה של מלאכת יד, שדרשה שעות עבודה רבות, ולכן מחירם היה גבוה מאד. משום כך רק העשירים יכלו להרשות לעצמם שטיח ארוג או כמות גדולה של בגדים. עם התקדמות המיכון במסגרת [[המהפכה התעשייתית]] איבדו רוב הבגדים והשטיחים את היכולת שלהם כאמצעי אמין לשדר יוקרה. השימוש בהם כבאותות לשידור יוקרה תלוי בבחירת חומרי גלם יקרים, דוגמאות מסובכות ועוד יותר מכך מותגים ואו עיצובים יחודיים, שאמורים לספק סינגל חברתי הידוע למבינים בדבר, שאכן מדובר בבגד יוקרתי ולא בבגד פשוט.  
+
דוגמה נוספת לשינוי ביכולת של מוצרים לסמן עצמם כמוצרייוקרה הם בגדים ושטיחים. בעבר בדים, בגדים ושטיחים היו תוצאה של מלאכת יד, שדרשה שעות עבודה רבות, ולכן מחירם היה גבוה מאד. משום כך רק העשירים יכלו להרשות לעצמם שטיח ארוג או כמות גדולה של בגדים. במסגרת [[המהפכה התעשייתית]] חל מיכון של תהליכי הייצור של מוצרים אלה. כך איבדו רוב הבגדים והשטיחים את היכולת שלהם להיות אמצעי אמין שישדר יוקרה. השימוש בהם כבאותות לשידור יוקרה תלוי בבחירת חומרי גלם יקרים, דוגמאות מסובכות ועוד יותר מכך בזיהום שלהם כ[[מותגים]] ואו עיצובים יחודיים, שאמורים לספק סינגל חברתי הידוע למבינים בדבר, שאכן מדובר בבגד יוקרתי ולא בבגד פשוט.  
   −
יש לפעמים סממנים חברתיים שעם השנים משנים את האות שהם משדרים לשאר החברה. בעבר מבנה גוף שמן שידר על עושר בגלל שהעניים סבלו מ[[תת תזונה]]. לאחר מכן, עם [[מיכון החקלאות]] והוזלת המזון, דבר זה הפסיק להיות סינגל חברתי אמין. כיום יש מגמה הפוכה, שבה [[השמנת יתר]] קשורה יותר לקהלים שמתסמכים יותר על [[מזון מהיר]] ו[[מזון מעובד]], כך שדווקא מבנה גוף אתלטי מעיד על זמן לקיים פעילות ספורט ולהיות בעל ידע מספיק ומשאבים מספיקים לדאוג לבריאות הגוף.  
+
יש לפעמים סממנים חברתיים שעם השנים משנים את האות שהם משדרים לשאר החברה. בעבר מבנה גוף שמן שידר על עושר בגלל שהעניים סבלו מ[[תת תזונה]]. לאחר מכן, עם [[מיכון החקלאות]] והוזלת המזון, דבר זה הפסיק להיות סינגל חברתי אמין. כיום יש מגמה הפוכה, שבה [[השמנת יתר]] קשורה יותר לקהלים שמסתמכים יותר על [[מזון מהיר]] ו[[מזון מעובד]], כך שדווקא מבנה גוף אתלטי מעיד על זמן לקיים [[פעילות גופנית|פעילות ספורט]] ולהיות בעל ידע מספיק ומשאבים מספיקים לדאוג לבריאות הגוף.  
   −
דוגמה נוספת לסממן חברתי ששינה את מעמדו הוא שיזוף. לפני המהפכה התעשייתית ובמדינות שמסתמכות על [[חקלאות]] כגון תאילנד, שיזוף נחשב לסממן של עוני שכן העניים הם איכרים שעובדים בשדה. כך גם בסיפורים עממיים רבים (שלגייה), צבע עור לבן מאד נחשב כדבר יפה. לאחר המהפכה התעשייתית מגמה זו התפהכה, שכן העניים באירופה היו עובדים שעבדו במפעלים, ונשארו לבנים, בני המעמד הגבוה יכלו להנות משעות פנאי בשמש. גם היום באירופה, שיזוף יכול להעיד על פנאי רב יותר או אף על כסף לנסוע לחופשה במדינות חמות יותר.  
+
דוגמה נוספת לסממן חברתי ששינה את מעמדו הוא שיזוף. לפני המהפכה התעשייתית ועד היום במדינות שמסתמכות על [[חקלאות]], כגון תאילנד, שיזוף נחשב לסממן של [[עוני]] שכן העניים הם איכרים שעובדים בשדה. כך גם בסיפורים עממיים רבים (שלגייה), צבע עור לבן מאד נחשב כדבר יפה. לאחר המהפכה התעשייתית מגמה זו התהפכה, שכן העניים באירופה היו עובדים שעבדו במפעלים סגורים, ונשארו לבנים, בני המעמד הגבוה יכלו להנות משעות פנאי בשמש. גם היום באירופה, שיזוף יכול להעיד על פנאי רב יותר ואו על כסף ופנאי לטוס לחופשה במדינות חמות יותר.  
   −
דוגמה למוצרים ששמרו על היכולת שלהם לשמש כסמל סטטוס אפקטיבי הן אחוזות, מכוניות פאר, מטוסים פרטיים, ויאכטות. עוד דוגמה ששומרת על כוחה הן מועדונים יוקרתיים הפתוחים רק למתי- מעט. חברות במועדון כזה היא מטבעה סמל סטטוס, ויש בה יתרון נוסף שהיא מהווה קבוצה קטנה שבמסגרתה אפשר לפגוש פנים אל פנים אנשים במרכזי קבלת החלטות בפוליטיקה, בתרבות ובעסקים. מעבר למועדונים פרטיים כאלה, יש גם פנימיות ומכללות יוקרתיות (לדוגמה באנגליה) ואוניברסיטאות יוקרתיות (ליגת הקיסוס) שגם קבלה אליהן נחשבת סממן סטטוס ממדרגה ראשונה.
+
דוגמה למוצרים ששמרו על היכולת שלהם לשמש כסמל סטטוס אפקטיבי הם שטחי אדמה גדולים, אחוזות, דירות במגדלי יוקרה, מכוניות פאר, מטוסים פרטיים, ויאכטות. עוד דוגמה ששומרת על כוחה הן מועדונים יוקרתיים הפתוחים רק למתי- מעט. חברות במועדון כזה היא מטבעה סמל סטטוס, ויש בה יתרון נוסף שהיא מהווה קבוצה קטנה שבמסגרתה אפשר לפגוש פנים אל פנים אנשים במרכזי קבלת החלטות בפוליטיקה, בתרבות ובעסקים. מעבר למועדונים פרטיים כאלה, יש גם פנימיות ומכללות יוקרתיות (לדוגמה באנגליה) ואוניברסיטאות יוקרתיות (ליגת הקיסוס) שגם קבלה אליהן נחשבת סממן סטטוס ממדרגה ראשונה. יתרון נוסף שלה הוא שהיא מאפשרת הכרות עם אנשים מהאליטה החברתית ושיפור הסיכוייים לזכות בכרטיס כניסה לדרג הניהולי הזוטר של תאגידים גדולים.
    
==צריכת ראווה באופנה==
 
==צריכת ראווה באופנה==

תפריט ניווט