שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 7 בתים ,  20:39, 28 באוגוסט 2014
שורה 6: שורה 6:     
==ביקורת==
 
==ביקורת==
מספר כלכלנים וסוציולוגים ביקרו את רעיונותיו של ריפקין. לדוגמה הפילוסוף הפוליטי George Caffentzis טען שהטיעון של ריפקין פגום בגלל שהוא מבוסס על דטרמיניזם טכנולוגי שלא לוקח בחשבון דינמיקה של תעסוקה ושינוי טכנולוגי בעידן הקפיטליטסי - כלומר שהורדת המחיר וצמיחה כלכלית יכולים ליצור ביקושים שיגדילו בחזרה את הביקוש לעובדים.  
+
מספר כלכלנים וסוציולוגים ביקרו את רעיונותיו של ריפקין. לדוגמה הפילוסוף הפוליטי George Caffentzis טען שהטיעון של ריפקין פגום בגלל שהוא מבוסס על דטרמיניזם טכנולוגי שלא לוקח בחשבון דינמיקה של תעסוקה ושינוי טכנולוגי בעידן הקפיטליסטי - כלומר שהורדת המחיר וצמיחה כלכלית יכולים ליצור ביקושים שיגדילו בחזרה את הביקוש לעובדים.  
   −
רעיון מרכזי בספר "סוף העבודה" הוא שהתפוקה הגוברת תוביל להרס של משרות. הספר הופיע כאשר הגידול בתפוקה היה בהאטה מאז שנות ה-1970 המוקמדות. השימוש הנרחב במחשבים בשנות ה-1980 ותחילת ה-1990 לא הוביל לעליה בפריון העבודה, בניגוד לתחזיות כלכליות. דבר זה כונה בשם [[פרדוקס הפריון]] ( productivity paradox). גידול חזק בפריון העובדים הופיע לבסוף בסוף שנות ה-90 והחזיק מעמד במשך מספר שנים, ואז היתה שוב האטה. האטה בגידול בפריון היא דבר שעדיין יש ויכוחים עליו. [[צמיחה כלכלית]] חזקה שאינה מלווה בגידול מהותי בביקוש לעובדים והורדת ה[[אבטלה]] נקראת jobless recovery.  
+
רעיון מרכזי בספר "סוף העבודה" הוא שהתפוקה הגוברת תוביל להרס של משרות. הספר הופיע כאשר הגידול בתפוקה היה בהאטה מאז שנות ה-70 המוקדמות. השימוש הנרחב במחשבים בשנות ה-80 ותחילת ה-90 לא הוביל לעליה בפריון העבודה, בניגוד לתחזיות כלכליות. דבר זה כונה בשם [[פרדוקס הפריון]] ( productivity paradox). גידול חזק בפריון העובדים הופיע לבסוף בסוף שנות ה-90 והחזיק מעמד במשך מספר שנים, ואז היתה שוב האטה. האטה בגידול בפריון היא דבר שעדיין יש ויכוחים עליו. [[צמיחה כלכלית]] חזקה שאינה מלווה בגידול מהותי בביקוש לעובדים והורדת ה[[אבטלה]] נקראת jobless recovery.
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==

תפריט ניווט