שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 196 בתים ,  15:06, 22 במאי 2014
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''יערנות חקלאית''' ('''Agroforestry''') או '''חקלאות יערנית''', היא גישה חקלאית של שילוב עצים ושיחים יחד עם גידולי שדה ו/או גידול בעלי חיים. הדבר משלב שיטות [[חקלאות]] ויערנות כדי ליצור שימושי קרקע [[קיימות|מקיימים יותר]].  
+
'''יערנות חקלאית''' ('''Agroforestry''') או '''חקלאות יערנית''', היא גישה חקלאית של שילוב [[עצים]] ושיחים יחד עם גידולי שדה ו/או גידול בעלי חיים. הדבר משלב שיטות [[חקלאות]] ויערנות כדי ליצור שימושי קרקע [[קיימות|מקיימים יותר]].  
   −
העצים מספקים מוצרים כמו מוצרי עץ, פירות ואגוזים, פחם, חומי חיפוי וכו'. כמו כן הם מספקים שירותים כמו מתן קשירת פחמן, עצירת רוח, עצירת מזיקים, שאיבת מי תהום, ייצוב הקרקע ומניעת [[סחף]] ועוד.  
+
העצים מספקים מוצרים כמו [[מוצרי עץ]], פירות ואגוזים, פחם, חומר חיפוי וכו'. כמו כן הם מספקים [[שירותי המערכת האקולוגית|שירותים אקולוגיים]] כמו מתן קשירת פחמן, עצירת רוח (שעלולה לפגוע בצמחים), עצירת מזיקים, שאיבת מי תהום, ייצוב הקרקע ומניעת [[סחף]] ועוד.  
   −
הירקות בין העצים זוכים להגנה מפני רוחות עזות ומפגעי טבע אחרים, יכולים להנות מהפריית חרקים טובה יותר, וכן מקבלים עוד דשן טבעי מעלי העצים וקליפותיהם.   
+
הירקות בין העצים זוכים להגנה מפני רוחות עזות ומפגעי טבע אחרים, יכולים להנות מהפריית חרקים טובה יותר, וכן מקבלים עוד [[דשן טבעי]] מעלי העצים וקליפותיהם.   
    
שיטה זו משתמשת בין היתר בחלקאות [[פרמקלצ'ר]]
 
שיטה זו משתמשת בין היתר בחלקאות [[פרמקלצ'ר]]
שורה 9: שורה 9:  
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
* [[יער מאכל]]
 
* [[יער מאכל]]
 +
* [[סיעוף]]
 +
* [[ריהוט אקולוגי]]
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
שורה 18: שורה 20:  
[[קטגוריה:פרמקלצ'ר]]
 
[[קטגוריה:פרמקלצ'ר]]
 
[[קטגוריה:פתרונות]]
 
[[קטגוריה:פתרונות]]
 +
[[קטגוריה:עצים]]

תפריט ניווט