שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 2,334 בתים ,  22:10, 25 בדצמבר 2012
יצירת דף עם התוכן "'''פצלי גז''' (Shale gas) הוא גז טבעי שנוצר כתוצאה מלכידה שלו בתוך סלעי פצלים. פצלי גז הופכים ל..."
'''פצלי גז''' (Shale gas) הוא [[גז טבעי]] שנוצר כתוצאה מלכידה שלו בתוך סלעי פצלים. פצלי גז הופכים להיות מקור חשוב לגז טבעי בארצות הברית, החל מתחילת המאה ה-21 והדבר מעורר עניין במאגרי פצלי גז נוספים ברחבי העולם. בשנת 2000 פצלי גז סיפקו רק 1% מתפוקת הגז הטבעי של ארצות הברית, עד שנת 2010 פצלי הגז סיפקו כבר 20%. לפי התחזיות של סוכנות המידע לאנרגיה של ארצות הברית, עד שנת 2035 עד 46% מצריכת הגז הטבעי של ארצות הברית תבוא מפצלי גז.

כמה מומחים צופים כי פצלי הגז ירחיבו מאד את [[משק האנרגיה העולמי|הספקת האנרגיה העולמית]]. על פי הערכות מאגרי פצלי הגז הגדולים בעולם נמצאים בסין. מחקר שנערך על ידי מכון בייקר למדיניות ציבורית (Baker Institute) מאוניברסיטת רייס, מצא כי הגדלת התפוקה של פצלי הגז בארצות הברית ובקנדה יכולה לסייע למנוע מרוסיה וממדינות המפרץ הפרסי להכתיב מחירים גבוהים יותר לגז שהם מייצאות למדינות אירופה.

ממשל אובמה מאמין כי פיתוח פצלי הגז יסייע להקטין את פליטת [[גז חממה|גזי החממה]], כמה מחקרים טענו כי ההפקה והשימוש בפצלי גז יוביל לפליטה גבוהה יותר של גזי חממה יסית לגז טבעי רגיל. מחקרים נוספים מהזמן האחרון מצביעים על כך שיש קצב גבוה של ירידה בתפוקת חלק מהבארות, ומצייינים זאת כסימן לכך שהפקת פצלי גז עלולה ליות נמוכה בהרבה מאשר התחזיות האופטמיות לגביו.

==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}
==קישורים חיצוניים==
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Shale_gas פצלי גז] בויקיפדיה האנגלית

[[קטגוריה:אנרגיה]]
[[קטגוריה:מחצבים]]
[[קטגוריה:שיא תפוקת הנפט]]

תפריט ניווט