שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 67 בתים ,  09:48, 30 ביולי 2012
שורה 3: שורה 3:     
==פשטות מרצון מול עוני==
 
==פשטות מרצון מול עוני==
פשטות מרצון, שונה מחיי [[עוני]], היות והיא נבחרת בצורה רצונית. פשטות מרצון יכולה להדמות לנזירות או פרישות, אך רבים מבין הבוחרים בפשטות מרצון אינם נזירים או פרושים. פשטות מרצון, כרוכה לעיתים בפעילות חברתית או קהליתית. תכופות יש הספקה עצמית של מוצרים בשיטות [[עשה זאת בעצמך]], [[שימוש חוזר]] ותרבות של [[תיקון]].
+
פשטות מרצון שונה מחיי [[עוני]], היות והיא נבחרת בצורה רצונית. פשטות מרצון יכולה להדמות לנזירות או פרישות, אך רבים מבין הבוחרים בפשטות מרצון אינם נזירים או פרושים. פשטות מרצון כרוכה לעיתים בפעילות חברתית או [[קהילה|קהליתית]]. תכופות יש הספקה עצמית של חלק מהמוצרים והשירותים בשיטות [[עשה זאת בעצמך]], [[שימוש חוזר]] ותרבות של [[תיקון]].
   −
לעיתים קרובות הבוחרים בפשטות מרצון מוותרים לגמרי או צורכים בצמצום אפשרויות רבות הגלומות בעולם המודרני, כמו טיסות, מחשבים, טלוויזיה, נסיעה במכונית, מוצרי חשמל, בגדים אופנתיים ועוד. פשטות מרצון מצריכה בדרך כלל שינוי מחשבתי ותרבותי המאפשר ויתור על מוצרים רבים לא כהפסד אלא כהזדמנות לחוות חוויות, להכיר אנשים, להתפתח מבחינה רוחנית ולשפר את איכות החיים.  
+
לעיתים קרובות הבוחרים בפשטות מרצון מוותרים לגמרי או צורכים בצמצום אפשרויות רבות הגלומות בעולם המודרני, כמו טיסות, מחשבים, טלוויזיה, נסיעה במכונית, מוצרי חשמל, בגדים אופנתיים ועוד. פשטות מרצון מצריכה בדרך כלל שינוי מחשבתי ו[[מיתוס|תרבותי]] המאפשר ויתור על מוצרים רבים לא כהפסד אלא כהזדמנות לחוות חוויות, להכיר אנשים, להתפתח מבחינה רוחנית ולשפר את איכות החיים.  
   −
לעיתים קרובות השאיפה היא לחיים נינוחים יותר, בעלי קצב איטי יותר אך בעלי יותר קשרים עם הטבע ועם קהילת אנשים קרובה -משפחה, חברים ושכנים.  
+
לעיתים קרובות השאיפה היא לחיים נינוחים יותר, בעלי קצב איטי יותר ובעלי קשרים הדוקים יותר עם הטבע ועם קהילת אנשים קרובה -משפחה, חברים ושכנים.  
    
פשטות מרצון מצריכה בדרך כלל פיתוח כישורים שאבדו לרוב התושבים העירוניים המודרניים החיים בתרבות המערבית. היא משלבת בין כישורים אלה, זמן פנוי, ציוד בסיסי וסיוע קהילתי כדי לאפשר חיים בסיסיים ועצמאיים יותר עם דגש עם סיוע לאחרים ו[[העצמה]].  
 
פשטות מרצון מצריכה בדרך כלל פיתוח כישורים שאבדו לרוב התושבים העירוניים המודרניים החיים בתרבות המערבית. היא משלבת בין כישורים אלה, זמן פנוי, ציוד בסיסי וסיוע קהילתי כדי לאפשר חיים בסיסיים ועצמאיים יותר עם דגש עם סיוע לאחרים ו[[העצמה]].  
   −
לפשטות מרצון יש היבטים רבים ותחומיי חיים שונים ליישום. הדבר דורש זמן ללימוד ולהתנסות. כמו כן יש אנשים שמעוניינים בפשטות מרצון בתחומים מסויימים ופחות בתחומים אחרים, או שהם מעונינים לשמור על היבטים מסויימים כחלק מהתרבות המודרנית, או נאלצים לעשות זאת בשל שיקולים של פרנסה או משפחה. מסיבות אלה יש אנשים רבים שמיישמים רק היבטים מסויימים של הפשטות מרצון וממשיכים לחיות בצורה מערבית בהיבטים אחרים, או שמיימים פשטות מרצון מלאה יותר רק לתקופות מסויימות (כמו תקופות טיול). ניתן לבצע פשטות מרצון בתחום הביגוד לדוגמה על ידי הפחתת כמות הבגדים.  
+
לפשטות מרצון יש היבטים רבים ותחומיי חיים שונים ליישום. הדבר דורש זמן ללימוד ולהתנסות. כמו כן יש אנשים שמעוניינים בפשטות מרצון בתחומים מסויימים ופחות בתחומים אחרים, או שהם מעונינים לשמור על היבטים מסויימים כחלק מהתרבות המודרנית, או נאלצים לעשות זאת בשל שיקולים של פרנסה או משפחה. מסיבות אלה יש אנשים רבים שמיישמים רק היבטים מסויימים של פשטות מרצון וממשיכים לחיות בצורה מערבית בהיבטים אחרים, או מיישמים פשטות מרצון מלאה יותר רק לתקופות מסויימות (כמו בתקופות טיול). ניתן לבצע פשטות מרצון בתחום הביגוד לדוגמה על ידי הפחתת כמות הבגדים.
    
==פשטות מרצון רדיקלית==
 
==פשטות מרצון רדיקלית==

תפריט ניווט