שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,023 בתים ,  10:06, 20 בנובמבר 2011
שורה 17: שורה 17:     
ההבדל בין איגוד אשראי לבין [[בנק קואופרטיבי]] הוא שאיגוד האשראי מבסס את פעילותו על מתן אשראי ואילו בנק קואופרטיבי הוא בנק לכל דבר, המעניק את מלוא המוצרים הבנקאיים הנפוצים.
 
ההבדל בין איגוד אשראי לבין [[בנק קואופרטיבי]] הוא שאיגוד האשראי מבסס את פעילותו על מתן אשראי ואילו בנק קואופרטיבי הוא בנק לכל דבר, המעניק את מלוא המוצרים הבנקאיים הנפוצים.
 +
 +
==יתרונות וחסרונות של איגודי אשראי==
 +
יתרונות איגוד האשראי נובעים מכך שהבעלים הם גם הלקוחות, מכך שאלו מוסדות ללא כוונת רווח ומכך שהעמלות נמוכות יותר, ושיעורי החסכון גבוהים יותר יחסית לבנקים רגילים. [http://www.wisebread.com/the-benefits-and-drawbacks-of-credit-unions]
 +
 +
היות ואיגודי אשראי הם מוסדות ללא כוונת רווח, והם בבעלות הלקוחות, כל ההכנסות של הבנק, מינוס ההוצאות הולכים אל הלקוחות שהם גם הבעלים. אין לחץ לגבות עמלות או ריביות גבוהות מלקוחות הבנק ואם יש רווחים, הם עוברים אל הלקוחות או לפיתוח עוד שירותים. 
 +
 +
לרוב, איגודי אשראי הם קטנים יותר יחסית לבנקים מסחריים, או אפילו ל[[בנק שיתופי|בנקים שיתופיים]]. פרוש הדבר הוא פחות היקף וגמישות בשירות שניתן: פחות כספומטים ופחות סניפים,  השירות באיגוד שיתופי יכול להיות אישי יותר, אבל הוא לא תמיד רובסטי כמו שירותי 24 שעות שחלק מהבנקים הגדולים מספקים. היות ואיגודי אשראי הם מקומיים, לפעמים אין להם כספומטים בערים אחרות, ובוודאי לא בארצות אחרות. יש איגודי אשראי שעוקפים בעיה זו על ידי הסכמים עם חברות כספומטיים פרטיות, וחיוב הלקוח באופן מיוחד על שימוש בכספומט מרוחק.
 +
 +
איגודי אשראי רבים מספקים פחות שירותים אינטרנטיים מתקדמים. היות ואיגודי אשראי רבים הם שלא למטרת רווח, ובגלל גודלם הקטן, חלק מהם מחזיקים אתרי אינטרנט מיושנים, או אפילו חסרי אתרים לחלוטין. עם זאת, קיימים איגודי אשראי בעלי אתרים מתקדמים המספקים שירותים באינטרנט.
 +
 +
כמו כן באיגודי אשראי רבים קבלת חברים חדשים היא מוגבלת. איגורי אשארי מתמקדים בדרך כלל בקהילה מסוימת - בין אם מדובר בשיוך גיאוגרפי או במקצוע. עם זאת, כמעט כל אזרח של מדינה מסויימת יכול להצטרף לאיגוד מסויים במדינות בהם יש איגודים כאלה, לדוגמה  רק מי שהוא עובד ממשלת ארצות הברית (או כמה קבוצות מוגדרות אחרות) יכול להצטרף ל-Pentagon Federal Credit Union , אבל כל אדם יכול להצטרף לאיגוד זה אם הוא נותן תרומה של 15$ לארגון.[http://www.wisebread.com/the-benefits-and-drawbacks-of-credit-unions]
    
==ראו גם==
 
==ראו גם==

תפריט ניווט