שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 800 בתים ,  08:12, 17 בספטמבר 2011
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''קורס בהתרסקות''' הוא קורס מקוון לצפיה שיצר כריס מרטנסון, ד"ר למדעים, ומטרתו של הקורס לעזור בהבנת ההיסטוריה הכלכלית, השיגשוג בו אנו חיים כיום והבנת האתגרים הצפויים לעתידנו הכלכלי.  
+
'''קורס בהתרסקות''' (the Crush Course) הוא קורס מקוון לצפיה שיצר כריס מרטנסון, ד"ר לנוירוטוקסיקולוגיה, ומטרתו של הקורס לעזור בהבנת ההיסטוריה הכלכלית, השיגשוג בו אנו חיים כיום והבנת האתגרים הצפויים לעתידנו הכלכלי החברתי והסביבתי.  
   −
הקורס דן בשלוש "קריסות" עיקריות המתרחשות בעת ובעונה אחת וכונו "הסופה המושלמת" בכלי תקשורת גדולים בעולם, בשיאו של המשבר ב-2008 :
+
הקורס עוסק בשלוש קריסות עיקריות שעלולות להתרחש בתוך העשרים השנים הבאות וכונו "הסופה המושלמת" בכלי תקשורת גדולים בעולם, בשיאו של המשבר ב-2008 :
   −
# [[משבר האשראי בארצות הברית]] שפרץ בסוף 2007.ובהרחבה על: [[כסף כחוב (סרט)|נוהל הדפסת הכסף]] והבנק הפדרלי בארצות הברית, ההיסטוריה של ה[[כסף]], משבר החוב הלאומי בארצות הברית, [[בועה פיננסית]], [[אינפלציה]] וחסכון.
+
# [[משבר האשראי בארצות הברית]] שפרץ בסוף 2007. ובהרחבה על: [[כסף כחוב (סרט)|נוהל הדפסת הכסף]] והבנק הפדרלי בארצות הברית, ההיסטוריה של ה[[כסף]], משבר החוב הלאומי בארצות הברית, [[בועה פיננסית]], [[אינפלציה]] וחסכון.
 
# [[שיא תפוקת הנפט]]
 
# [[שיא תפוקת הנפט]]
# משבר סביבתי ו[[התחממות גלובלית]].
+
# התייקרות [[חומרי גלם]] כמו [[נחושת]], [[אלומניום]] ועוד מחצבים יחד עם משבר סביבתי רב תחומי כמו [[הכחדת מינים]], פגיעה באוכלוסיית הדגים באוקיינוסים ו[[התחממות גלובלית]].
   −
לדבריו של ד"ר מרטנסון בסיומו של הקורס תביטו על הכלכלה שלנו בצורה אחרת מהמוכרת לכם היום, עוד לדבריו, הדברים הנאמרים בקורס זה עלולים להיות קשים לשמיעה למי שהנושא אינו מוכר לו, מדובר בשינויים מרחיקי לכת. נושאים שלדברי ד"ר מרטנסון יסופרו גם בדורות הבאים על העידן הנוכחי.  
+
הקורס מביא נקודת מבט שונה על הכלכלה שלנו בצורה אחרת מזו המוצגת על ידי התקשורת המרכזית ועל ידי הפוליטיקאים. לדוגמה מרטנסון מביא ציטוט של הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש שטוען שיש מספיק פחם ל-250 השנים הבאות, אלא שמרטנסון מצביע על [[שיא תפוקת הפחם]]: מרבצי הפחם הם בעלי איכויות שונות וכבר ניצלנו חלק גדול מהמרבצים האיכותיים.
 +
 
 +
הדברים הנאמרים בקורס זה עלולים להיות קשים לשמיעה למי שהנושא אינו מוכר לו, שכן מדובר בשינויים מרחיקי לכת. יש צורך לכן בכוח נפשי כדי לראות את הקורס.  
    
הקורס מחולק ל-20 פרקים קצרצרים ומתומצתים. משך הקורס כשלוש שעות.
 
הקורס מחולק ל-20 פרקים קצרצרים ומתומצתים. משך הקורס כשלוש שעות.
שורה 84: שורה 86:     
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
 +
* [http://www.chrismartenson.com/ אתר הבית של כריס מרטנסון] המוקדש לנושאי הקורס
 +
 
גרסה מתורגמת ומדובבת לעברית של הקורס (כל פרק הוא באורך מספר דקות)
 
גרסה מתורגמת ומדובבת לעברית של הקורס (כל פרק הוא באורך מספר דקות)
 
התרגום מאת טל מרגלית, בימוי ועריכה: אורי אפנצלר, עריכה לשונית וקריינות: ירון בן-עמי.  
 
התרגום מאת טל מרגלית, בימוי ועריכה: אורי אפנצלר, עריכה לשונית וקריינות: ירון בן-עמי.  

תפריט ניווט