שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 448 בתים ,  11:57, 12 בספטמבר 2011
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
'''קיטוע בתי גידול''' (Habitat fragmentation) הוא קטיעה וחיתוך של בתי גידול של בעלי חיים, דבר שגורם להפרדה בין אוכלוסיות, פגיעה ישירה והוא אחד הגורמים המרכזיים לה[[הכחדת מינים]].  
+
'''קיטוע בתי גידול''' (Habitat fragmentation) הוא קטיעה וחיתוך של בתי גידול של בעלי חיים וצמחים, דבר שגורם להפרדה בין אוכלוסיות, לרעב ולפגיעה ישירה והוא אחד הגורמים המרכזיים לה[[הכחדת מינים]].  
   −
קיטוע בתי גידול של בעלי חיים וצמחים נגרם כאשר כבישים, גדרות, או תשתיות אחרות של בני אדם, גורמים לחלוקת שטח טבעי נתון לשני חלקים או יותר.  
+
קיטוע בתי גידול נגרם כאשר כבישים, גדרות, או תשתיות אחרות של בני אדם, גורמים לחלוקת שטח טבעי נתון לשני חלקים או יותר. ייתכנו גם סיבות טבעיות לקיטוע בתי גידול, אולם לרוב מדובר בתהליכים איטיים ונדירים בהרבה יחסית לתרומת האדם.  
   −
למרות שהשטח הטבעי יכול להשאר באותו גודל, בעלי החיים והצמחים נתקלים במכשול כאשר הם מנסים למצוא בני זוג, מזון, מים, או בתהליך הפצה של זרעים (בצמיחים). רבים מהם נדרסים, נתקעים בגדרות או מפחדים לחצות את המכשול.  
+
למרות שהשטח הטבעי יכול להשאר באותו גודל, בעלי החיים והצמחים נתקלים במכשול כאשר הם מנסים למצוא בני זוג, מזון, מים, מחסה וכו', או בתהליך הפצה של זרעים (בצמיחים). רבים מהם נדרסים, נתקעים בגדרות או מפחדים לחצות את המכשול. שטח מחיה קטן מידי גורם לרעב, למלחמות בין בעלי חיים, חוסר יכולת למצוא בני זוג , לחץ נפשי ועוד שתורמים להדלדלות המין ולפעמים להכחדה מוחלטת.  
    
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==

תפריט ניווט