שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 271 בתים ,  21:34, 11 ביולי 2011
שורה 10: שורה 10:     
==עיצוב מקיים וקיימות==
 
==עיצוב מקיים וקיימות==
עיצוב מקיים הוא תנאי הכרחי אך בלתי מספיק להשגת [[קיימות]] - שכן גם מוצרים בעיצוב מקיים (לדוגמה [[מזון אורגני]] שגודל בשיטות [[פרמקלצ'ר]]) יהפכו לדבר בלתי מקיים, אם הייצור והצריכה שלהם יחרגו מהגבולות שהמערכות הטבעיות מאפשרות.  
+
עיצוב מקיים הוא תנאי הכרחי אך בלתי מספיק להשגת [[קיימות]] - שכן גם מוצרים בעיצוב מקיים (לדוגמה [[מזון אורגני]] שגודל בשיטות [[פרמקלצ'ר]]) שאינם גורמים ל[[זיהום]], ואינם צורכים [[משאבים מתכלים]] יהפכו לדבר בלתי מקיים, אם הייצור והצריכה שלהם יחרגו מהגבולות ש[[מערכת אקולוגית|המערכות הטבעיות]] מאפשרות.  
   −
גם בהנחה שכל המוצרים של המין האנושי מיוצרים בשיטות של עיצוב מקיים, קיימים שני פרמטרים שמשפיעים על [[טביעת הרגל האקולוגית]] ועל היבטים סביבתיים אחרים. היבט אחד הוא כמות הצריכה לנפש. גם בהנחה של קיימות חזקה של המוצרים, עדיין צפוי שייצור המוצרים והטיפול בהם תצרוך אנרגיה , משאבים מסוגים שונים, זמן , מרחב ועוד שיש להם השפעות סביבתיות.  
+
גם בהנחה שכל המוצרים של המין האנושי מיוצרים בשיטות של עיצוב מקיים, קיימים שני פרמטרים שמשפיעים על [[טביעת הרגל האקולוגית]] הכוללת של המין, ועל היבטים סביבתיים אחרים. היבט אחד הוא כמות הצריכה לנפש. גם בהנחה של קיימות חזקה של המוצרים, עדיין צפוי שייצור המוצרים והטיפול בהם יצרוך אנרגיה, משאבים מסוגים שונים כמו מים, זמן, מרחב ועוד שיש להם השפעות סביבתיות. משאבים כמו מים, קרקע, ועוד הם משאבים הנחוצים גם למינים אחרים.  
   −
היבט אחד הוא גודל [[אוכלוסיית העולם|האוכלוסיה]]. גם כאשר משתמשים בעיצוב מקיים, אכולוסיה גדלה פרושה הגדלת העומס על המערכת האקולוגית מסיבות כמו הגדלת חלקה של האנושות מה[[ייצור הראשוני|הייצור הראשוני]], הפיכת חלק גדול יותר מהטבע להיות מתוכנן לפי הרצונות והצרכים של בני האדם ועוד השפעות מסוג של דחיקה ותחרות ביולוגיות.  
+
היבט אחד הוא גודל [[אוכלוסיית העולם|האוכלוסיה]]. גם כאשר משתמשים בעיצוב מקיים, אכולוסיה גדלה פרושה הגדלת העומס על המערכת האקולוגית מסיבות כמו הגדלת חלקה של האנושות ה[[ייצור ראשוני|ייצור הראשוני]], הפיכת חלק גדול יותר מהטבע להיות מתוכנן לפי הרצונות והצרכים של בני האדם, ועוד השפעות מסוג של דחיקה ותחרות ביולוגית.
    
==היבטים חברתיים==
 
==היבטים חברתיים==

תפריט ניווט