שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 6 בתים ,  22:31, 14 במרץ 2011
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1: −
==מהו כסף מבוסס חוב==
+
כסף מבוסס חוב הוא כסף שכנגד כל יחידה מונפקת שלו, מונפק חוב בערך זהה, ובריבית גדולה מאפס. החוב מונפק ע"י בנק ישראל, כשהוא מלווה את הכסף לבנקים המסחריים והמוסדות הפיננסיים, או ע"י הבנקים המסחריים והמוסדות הפיננסיים כשהם מלווים את הכסף לאזרחים. כיום כסף מבוסס חוב הוא הכסף בשימוש בעולם למעט במקומות גיאוגרפיים מצומצמים ובקהילות סגורות.
+
'''כסף מבוסס חוב''' הוא כסף שכנגד כל יחידה מונפקת שלו, מונפק חוב בערך זהה, ובריבית גדולה מאפס. החוב מונפק ע"י בנק ישראל, כשהוא מלווה את הכסף לבנקים המסחריים והמוסדות הפיננסיים, או ע"י הבנקים המסחריים והמוסדות הפיננסיים כשהם מלווים את הכסף לאזרחים. כיום כסף מבוסס חוב הוא הכסף בשימוש בעולם למעט במקומות גיאוגרפיים מצומצמים ובקהילות סגורות.
    
==איך כסף מבוסס חוב נולד?==  
 
==איך כסף מבוסס חוב נולד?==  
שורה 15: שורה 15:  
מערכות [[בנקאות רזרבה חלקית]] המבוססות על כסף נושא חוב, מסיימות את חייהן ב[[היפר אינפלציה]].
 
מערכות [[בנקאות רזרבה חלקית]] המבוססות על כסף נושא חוב, מסיימות את חייהן ב[[היפר אינפלציה]].
   −
בישראל מסוף שנות השיבעים עד אמצע שנות השמונים החלה [[אינפלציה]] חזקה שגברה עד למחיקה טוטאלית של ערך הלירה הישראלית, ולאחר מכן מחיקת ערך השקל. על מנת לייצב את מערכת [[בנקאות רזרבה חלקית]] נדרש מטבע שלישי - שקל חדש שהתחילו להנפיקו בספטמבר 1985. מטבע זה משמש עד ימינו והוא עדיין לא נכנס לשלב הטרמינלי של ה[[היפר אינפלציה]].
+
בישראל מסוף שנות השבעים עד אמצע שנות השמונים החלה [[אינפלציה]] חזקה שגברה עד למחיקה טוטאלית של ערך הלירה הישראלית, ולאחר מכן מחיקת ערך השקל. על מנת לייצב את מערכת [[בנקאות רזרבה חלקית]] נדרש מטבע שלישי - שקל חדש שהחילו להנפיקו בספטמבר 1985. מטבע זה משמש עד ימינו והוא עדיין לא נכנס לשלב הטרמינלי של ה[[היפר אינפלציה]].
 +
 
 +
[[קטגוריה:כסף]]

תפריט ניווט