שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3,008 בתים ,  00:34, 10 בדצמבר 2009
שורה 38: שורה 38:     
==חלופות לאבקות כביסה==
 
==חלופות לאבקות כביסה==
כאמור, כל אבקות הכביסה שהן מסוג קומפקט מפחיתות את הבעיות הקשורות בהמלחת המים וזיהום שלהם בבורון. שימוש בנוזלי כביסה מפחית בעיות אלה עוד יותר.  
+
מנגנון מרכזיים שמשמשים לשם ניקוי בגדים ובדים הם
 +
* שימוש בסבון או בחומרים דמויי סבון.
 +
* שימוש בחומרים או במתקנים להגדלת רמת ה-PH של המים - או הפחתת החומציות שלהן.
 +
* חימום המים כדי לזרז את הפעילות הכימית
 +
* פעילות מכאנית לשפשוף הבגדים ושילוב של: פעולה כימית על הבד, שטיפה כדי להוציא החוצה מהבד את הלכלוך, וסחיטה החוצה של מים בעלי ריכוז גבוה של לכלוך וחזרה חלילה. אבקות כביסה משתמשות לשם כך בשילוב של דטרגנטיםץ יש כיום מספר חלופות עיקריות.
 +
 
 +
===אקובר===
 +
אקובר - אבקת כביסה מחומרים טבעיים ללא דטרגנטים. החומרים עשויים על בסיס קליפות הדרים ותצמיות צמחים.
 +
===אגוזי כביסה ===
 +
מדובר למעשה בקליפה של אגוז שמוצאו מהודו. הקליפה מוציאה חומר סבוני במגע עם מים. אגוזי הכביבה מוכנסים לתוך שקית בד שמוכנסת לתא האבקה ללא צורך באבקת כביסה. לטענת המפיצה, לאחר השימוש ניתן להשתמש באגוזים לשם קומופטס. אם משתמשים במים לא מאוד חמים אפשר להשתמש באותה שקית לשתי כביסות. יש טענות כי אגוזי הכביבה בעייתיים בהתמודדות עם כתמים הקשים, טובים לכביסה קלה יותר (רגילה). לאגוז עצמו יש ריח חומצי מעט שאינו נעים במיוחד, אבל זה אינו הריח של הבגדים לאחר הכביסה. הריח חלש ונעים, של בגדים נקיים. כביסה צבעונית נקיה ממש, אבל אין נקיון של כתמים קשים על כביסה לבנה וקשה יותר לניקוי (ניתן להוסיף מלבין טבעי). כמו כן הכביסה יותר רכה ונעימה מאשר עם אבקת כביסה, ללא מרכך.
 +
 
 +
===כדורי כביסה===
 +
המנגנון העיקרי בכדור כביסה הוא העלאת ה- PH של המים. בתוך כדור הכביסה בעל מעטה של גומי או פלסטיק, יש גרגרי קרמיקה. הפעולה המכאנית על הקרמיקה גורמת לפליטת יוני חשמליים שמעלים את רמת ה-PH של המים. יש מספר רב של ייצרנים בשוק, וחלקם מיוצרים באיכות נמוכה או שאינם מספקים תוצאות איכותיות. מבדיקה שערך אתר "הסביבה" בהקשר של איכות נקיון הבגדים עלו הכדורים Bio Washball וWellos בתוצאותם שלהם על כדורים אחרים [http://hasviva.co.il/?p=9150]. רוב היצרנים הרציניים של כדורי כביסה מתחייבים לכ-1000 כביסות, או לכ-3 שנים של כביסה אם מכבסים פעם ביום. קיימת המלצה לייבש את הכדור בין כביסה לכביסה (לדוגמה על ידי ייבוש בשמש) כדי להבטיח אפקטיביות מירבית. על פי דיווחי צרכנים, גם כדורי הכביסה מתקשים לההתמודד עם כתמים "קשים" במיוחד, אך מסוגלים לספק תוצאות טובות מול סוגי לכלוך כמו גרביים מטיול, זיעה, פיפי וכו'.
 +
 
 +
==אפשרויות נוספות===
 +
כאמור, כל אבקות הכביסה שהן מסוג קומפקט מפחיתות את הבעיות הקשורות בהמלחת המים וזיהום שלהם בבורון. שימוש בנוזלי כביסה מפחית בעיות אלה עוד יותר. עם זאת אבקות אלו עדיין גורמות נזקים לסביבה, על ידי דטרגנטים וחומרים סינתיים נוספים.  
    
בנוסף, יש מספר חלופות לשימוש באבקות כביסה רגילות:
 
בנוסף, יש מספר חלופות לשימוש באבקות כביסה רגילות:
* אקובר.
+
 
 
* אבקת הכביסה של דולפין, מוצר בשם "ליטופית", מכילה שבבי סבון משמן קוקוס ודקל.
 
* אבקת הכביסה של דולפין, מוצר בשם "ליטופית", מכילה שבבי סבון משמן קוקוס ודקל.
* אגוזי כביסה - מדובר למעשה בקליפה של אגוז שמוצאו מהודו. בעייתית בהתמודדות עם כתמים הקשים, טובים לכביסה קלה יותר (רגילה). לאגוז עצמו יש ריח חומצי מעט שאינונעים במיוחד, אבל זה אינו הריח של הבגדים לאחר הכביסה. הריח חלש ונעים, של בגדים נקיים. כביסה צבעונית נקיה ממש, אבל אין נקיון של כתמים קשים על כביסה לבנה וקשה יותר לניקוי (ניתן להוסיף מלבין טבעי). כמו כן הכביסה יותר רכה ונעימה מאשר עם אבקת כביסה, ללא מרכך.
  −
* מגנט - עולה כ-300 ש"ח - אמור לרכך את המים. יש אחריות של 7 שנים על מוצר בשם Alvito.
  −
* חומץ - מנקה את הבגדים וגם את מכונת הכביסה מאבנית.
   
* סודה לשתיה - לא ברור כמה זה עובד.  
 
* סודה לשתיה - לא ברור כמה זה עובד.  
* תמיסת סודה לשתייה משתמשת לריכוך בגדים.  
+
* תמיסת סודה לשתייה משתמשת לריכוך בגדים.
 +
* חומץ - הטענה היא כי חומץ מנקה את הבגדים וגם את מכונת הכביסה מאבנית. חומץ הוא חומצי ולכן לא ברור עד כמה טענה זו נכונה.
    
==עקרונות נוספים לכביסה ולשמירה על בגדים==
 
==עקרונות נוספים לכביסה ולשמירה על בגדים==

תפריט ניווט