שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 37: שורה 37:     
=== הצעת מדיניות 2009-2010 ===
 
=== הצעת מדיניות 2009-2010 ===
 +
מערכת ההשכלה הגבוהה מורכבת ממוסדות המתוקצבים על ידי המדינה, באמצעות הועדה לתכנון ותקצוב ("ות"ת") וממוסדות שאינם מתוקצבים על ידי המדינה. התקצוב המועבר למוסדות ההשכלה הגבוהה המתוקצבים על-ידי המדינה מועבר, בין היתר, לפי תעריף קבוע בעבור סטודנט בכל אחד ממקצועות הלימוד במוסד. כלומר, התקצוב האמור נועד לסבסוד שכר הלימוד.
   −
{{חוק ההסדרים 2009}}
+
במסלולי הלימוד של משפטים ומינהל עסקים לומדים לתואר ראשון במוסדות המתוקצבים כ-9,550 סטודנטים, המהווים כ-8.5% מסך כל הסטודנטים לתואר ראשון הלומדים במוסדות המתוקצבים. התקצוב המועבר בעד סטודנט לתואר ראשון למינהל עסקים באוניברסיטאות ובמכללות עומד על 9,610 ש"ח ו-7,450 ש"ח, בהתאמה. התקצוב המועבר בעד סטודנט לתואר ראשון במינהל עסקים באוניברסיטאות ובמכללות עומד על 10,050 ש"ח ו-7,800 ש"ח, בהתאמה.
 +
 
 +
מסלולי לימוד במשפטים, מינהל עסקים וחשבונאות פועלים גם במסגרת מוסדות להשכלה גבוהה שאינם מתוקצבים על ידי המדינה, קרי שהמדינה אינה משתתפת במימון שכר הלימוד בהם. מכאן עולה שאין צורך בסבסוד שכר הלימוד בתחומי הלימוד האמורים. לפיכך מוצע לקבוע, כי ות"ת תפסיק את התקצוב בגין מקצועות הלימוד מינהל עסקים, חשבונאות ומשפטים החל משנת הלימודים תשס"ט. בהתאם, מוצע להפחית בשנת הכספים 2010 סכום של 80 מיליון ש"ח מתקציב ההשכלה הגבוהה.
 +
 
 +
על אף האמור לעיל, וכדי לאפשר לכלל האוכלוסייה גישה להשכלה גבוהה גם במקצועות הלימוד האמורים, מוצע להנחות את ות"ת להתאים את מערך הסיוע לסטודנטים, לרבות אמות המידה לקבלת סיוע וסכומי הסיוע, לצורך הרחבת הסיוע לסטודנטים המבקשים ללמוד בחוגי הלימוד האמורים במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים על ידי המדינה.
 +
 
 +
{{חוק ההסדרים 2009|ביטול תקצוב חוגים במוסדות להשכלה גבוהה}}
1,732

עריכות

תפריט ניווט